Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Jeg er så fryktelig i tvil om hva vi bør gjøre. Nå leier vi en leilighet og barnet mitt går siste året i barnehagen. Neste år begynner hun på skolen og hun gleder seg veldig. Hun har flere gode venninner som skal begynne på samme skole og som bor i gaten vår. Problemet vårt er at vi ikke har råd til å kjøpe leilighet i dette området av Oslo. Vi vurderer å flytte ut av byen. Men vi vet ikke om det er best å gjøre det nå, eller vente 3 år. Grunnen til at jeg skriver 3 år er fordi jeg har nettopp begynt å studere så planen var egentlig å gå ferdig skolen før vi flyttet(vi bor 20 min gange fra skolen, så hverdagen er veldig enkel) Men det er no gubben da, som vil ut av byen. Jeg har lite lyst til å dra barnet mitt ut av barnehagen og flytte ut av byen. Hun er veldig knyttet til de som jobber der, vennene hun har og selve miljøet rundt her. Det er jo her hun har vokst opp. Jeg kjenner at jeg har mest lyst til å utsette det så lenge som mulig. Men det er kanskje like dumt? Akkurat nå ser jeg for meg at verden hennes ville rast sammen dersom jeg sa at hun ikke skal få begynne på den skolen hun hører til. Prøvde å spørre henne om hva hun hadde syntes om å flytte, og da begynte hun å hylgrine når jeg sa at hvis vi flyttet så måtte hun gå på en annen skole. Hun ble kjempelei seg og sa at hun ville ikke flytte fra verken vennene sine eller skolen hun skal begynne på. Så jeg bare avsluttet det og sa til samboer at vi får ta den diskusjonen senere. Huff dette er så vanskelig skulle ønske vi hadde råd til å kjøpe i dette området for da kunne hun blitt i det vante miljøet sitt. Vil jo ikke leie for evig og alltid heller. Venter vi til jeg er ferdig på skolen(noe som er det mest praktiske) så er hun 8 år. Men det er vel kanskje verre å dra henne opp fra hjemplassen etter 8 år enn 5 år. Men er hun eldres så kanskje hun forstår litt mer..huff noen med noen gode råd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå