Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Var på butikken og handla noen småting idag bare, har tvillingvogn så får ikke med meg vogn eller kurv når jeg handler. La tingene bare unger vogna, og tok de ut når jeg skulle betale. Så når jeg kom hjem merka jeg at det låg et Bo Bedre i bunnen som jeg glemte å ta ut, delvis skjult av et teppe. Stod ikke på lappen heller.. Samvittigheten sier at jeg bør gå tilbake, men skal ikke ærend den veien på noen dager minst og synes det blir for patetisk å vente til helgen og si det da. Type "glemte betale for denne et slik på mandag, kan jeg betale nå?" hva ville du gjort??
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Jeg hadde gitt beskjed neste gang jeg var i butikken, du trenger ikke reise tilbake bare for det. Bo Bedre er ikke et blad som kommer nytt hele tiden så de teller det sikkert ikke opp før du er tilbake for å betale for det. De vil jo ikke mangle pengene i kassen siden det ikke er slått inn. Du kan også ringe butikken og forklare situasjonen og spør om det er greit at du betaler det neste gang du kommer, det har de garantert forståelse for. Du er en ærlig person, kjempeflott av deg :-)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Kjære vene.. Er du ikke voksen? Betal for det neste gang.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Hvorfor så usaklig svar "er du ikke voksen?" Dette har da ikke noe med om hun er voksen, men hvor lenge hun kan vente før hun betaler bladet, forstår godt at det ikke passer å reise tilbake med en gang. Jeg mener at det holder lenge å ringe butikken og forklare situasjonen, de setter stor pris på ærlige personer. ikke HI
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 Jeg ville ikke tenkt mer på det. Nå husker du å sjekke under vogna neste gang. Pytt pytt, shit happens:)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #7 Skrevet 27. september 2010 Jeg ville også bare sagt i fra neste gang du er i butikke. Jeg var innom et hobbyutsalg en gang og kjøpte masse. Men mye snått og mye å telle opp, så gikk nok litt å stå for ho i kassa. Jeg betalte og begynte ikke å stusse på prisen før jeg var hjemme. Da telte jeg gjennom alt selv og fant ut jeg hadde betalt 300 kr for lite. Jeg var ikke innom butikken før 3 mnd etterpå (ligger langt unna meg) og jeg sa at jeg ville betale 300 kr ekstra pga de som hadde skjedd sist. Ho dama ble så paff over ærligheten at jeg ikke trengte å betale mer enn 100kr. Ærlighet varer lengst
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #8 Skrevet 27. september 2010 Tror du må springe tilbake til butikken, før politiet står utenfor med skarpladde pistoler og store schæferhunder, klar til å arrestere deg!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #9 Skrevet 27. september 2010 Dette er grunnen til at det ikke er lov å legge varer i/under barnevogna når du er inne i butikken.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #10 Skrevet 27. september 2010 Jo, det er lov. (har jobbet som sivil vekter/butikkontrollør, så jeg vet) Ring butikken og forklar og så gjør du opp for deg neste gang du skal handle. Ren samvittighet og de setter garantert pris på at du er så ærlig og tar ansvar for tabben.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #11 Skrevet 27. september 2010 Hvis du har veldig lang vei til butikken, ville jeg kanskje forbigått det hele i stillhet. Det har sikkert hendt flere ganger at butikken har snytt deg for enda større beløp. Det har ihvertfall jeg opplevd. Og det har helt sikkert hendt noen ganger uten at jeg har oppdaget det også. For eksempel når de har varer på tilbud, men så blir det slått inn full pris likevel. Eller de har en vekt som åpenbart viser altfor mye (legger de albuen sin på den?) Hadde kjøpt 3 tomater en gang, som de greide å veie til godt over en kg ...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #12 Skrevet 27. september 2010 Seriøst??? Er dere alle virkelig sååå moralske som dere gir yttrykk for? Eller er det bare at de som ikke har skyhøy moral ikke svarer på denne tråden? Jeg hadde sikkert tenkt at jeg burde gått tilbake og betalt. Så hadde jeg tenkt at jeg tar det neste gang jeg er innom. Og neste gang jeg er innom hadde jeg sikkert latt det forbigå i stillhet. Og så hadde jeg ikke gjort den tabben flere ganger.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #13 Skrevet 27. september 2010 jeg hadde latt det passere, men vært mer påpasselig neste gang. Jeg har gjort det samme en gang men det var en tube med kaviar.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #14 Skrevet 27. september 2010 Jeg pleier faktisk alltid å ordne opp. Syns det er lite å gjøre seg til kjeltring for
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå