Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Hei kjære medmammaer, Skal prøve være kort. Følgende har hendt i helga: Mannen skulle trille tur med sønnen vår på snart 3mnd mens jeg hvilte meg litt. Bebyggelsen her er spredt, mannen min trilla forbi huset til en venn som driver og pusser opp en gård, ble invitert med inn for å se på noe byggearbeider (i "5min" som mannen sa d..), og gikk fra vogna utenfor. Gutten sov godt. Som mange andre menn jeg kjenner har også min mann skrudd virkelighetsoppfatning av faktisk tid og har i ettertid innrømmet at han var inne i huset i kanskje 20-25min. Han har tydeligvis heller ikke fått med seg at babyer ofte våkner når vogna slutter/starter å bevege seg (vår gjør i allefall det.) Han sjekka ikke vogna før han kom ut, da lå gutten vår og illskrek. Han var gjennomvåt av svette og tårer og utrøstelig. Mannen min fikk ikke roet ham og løp hjem til oss, gutten skrek også en god stund etter jeg tok ham i armene mine. Pupp hjalp ikke. Jeg tror han må ha skreket mesteparten av tiden han var inne. Han var hes, ville ikke ned i vogna igjen senere samme dag og var veldig lettgrått det første halve døgnet etter hendelsen og også når jeg skulle legge ham om kvelden. I går var han derimot "seg selv" synes jeg, blid mot oss begge, pludrer og virker fornøyd. Jeg har klump i halsen når jeg skriver dette, vanskelig for å tilgi min mann og er kjemperedd for at han har "skadet" barnet vårt ved at dette skjedde. Kan noen enten berolige meg eller fortelle meg hvilke konsekvenser dette eventuelt kan ha for psyken til det kjære lille barnet mitt? 20-25min er forferdelig lenge!!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Det føles nok værre for deg en for brnet. Det skal selvsagt ikke skje, men nå kommer nok ikke mannen til å gjøre den tabben igjen... ! Slapp helt av, det går bra =)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 Slapp helt av! Gutten din vil en dag vokse opp å bli en flott mann - han vil ikke ha noen varige men. Mannen din har nok lært leksen sin, og det skjer ikke igjen. Og om det er noen trøst: Så skjer dette flere babyer. Du er ikke den eneste mannen med lav iq.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Ikke for å skremme deg ytterligere, men når mannen din innrømmer 20-25 minutter så var det trolig 40-50 min. For er mannen din som min så går klokka fortere enn en manns hjerne kan tenke. Men det går nok bra med gutten din. Det der gjør fryktelig vondt i mamma hjerter sånne ting. Gutten min på 3,5 mnd våkner med en gang vogna stopper...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Ta det med ro, det går bra med babyen din. Bare oppdra gutten din til å ikke bli like sløv som mannen din slik at barnebarna dine slipper å oppleve det samme...hehe..
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 langsiktig så vil ikke slike enkeltepisoder har noen innvirkning, det kan gjøre at barnet ikke vil ligge i vogna en kort periode som en dag, men det går over når barnet igjen føler tryggheten der... tenker mannen din kommer til å sjekke ungen litt oftere etter dette
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. september 2010 #7 Skrevet 27. september 2010 Sånn på lang sikt går det nok helt sikkert bra med sønnen din. Men ja, mannen din er en dust, og du har all rett til å være fly forbanna. Det hadde jeg vært- kanskje til og med i flere dager fremover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå