Gå til innhold

Bytting av barnehage - viktig spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er 5 år og er sitt siste år i barnehagen. Vi har flyttet et par ganger før, men valgt å ikke bytte barnehagen siden hun hadde venner og trivdes så godt der.

Men nå skal vi flytte til en annen bydel i desember og vi er veldig i tvil om hva som er best å gjøre i denne situasjon.

Burde hun få lov å beholde den barnehageplass hun har nå, med alle vennene sine - et trygt sted hvor hun er fornøyd og liker seg, eller burde vi bytte så at hun kommer sammen med barn hun eventuelt skal begynne på skolen sammen med til neste år?

Vet ikke om det er best å begynne tilvenning nå, eller å bare starte fresh på skolen?

Synes dette er vanskelig og jeg setter veldig pris på synspunkter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i og med at dere har flyttet et par ganger før og skal flytte igjen, synes jeg det beste for barnet å la det være i den bhg hun er. siden hun er såpass stor er det viktig for henne å kunne få en ordentlig avlsutning på bhg årene i bhg sin. Det er ikke mange barnehage barn som leker sammen på skole uansett, så det å komme fresh på en skole, gjør ingenting!

hilsen bhg ansatt

Skrevet

Takk for svar. Ser nå at det virker som om vi er nomader eller noe sant som flytter hele tiden.

Vi bodde et sted til hun var 1,5 år, da måtte vi leie et sted midlertidig i seks måneder før vi fikk huset vi bor i nå. Dvs at vi har nå bodd på samme sted i 3 år. Barnehagen er et stykke fra huset vi bor i nå - 10 minutter å kjøre og blir omtrent det samme når vi flytter.

Jeg ser ihvertfall poenget ditt og tror du har rett. Tusen takk for svar.

Skrevet

Jeg ville latt henne beholde sin gamle barnehage. Hun blir nok kjent med skolevenninner når våren kommer og det er mer utelek. Ellers kan dere begynne med småaktiviteter i det nye nærmiljøet (turn, kor osv).

Noen skoler har også 5-årsklubber noen kvelder i uken. Det har vår skole, vi hørte om det helt tilfeldig av en nabo.

Jeg byttet min 5-åring til ny barnehage nå, og det er ikke lett å komme inn i gjengen. Min gutt skal finne sin plass i en gruppe som har lekt sammen siden de var 1år. Så min anbefaling er å ha samme bhg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...