Gå til innhold

Noen som har gode boktips til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt anderledes bøker, ikke de vanlige Thomas & emma, Pulverheksa etc, men noe annet. For barn fra 3 år og opp til 10-11, gjerne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ruffen er morsom for store og små

Skrevet

Jeg henger meg på denne og leter etter en spennende bok til min 7 åring som bare han og jeg skal lese sammen?

Noen?

Skrevet

Gulesider: Har dere lest Erlend Loes Kurt-bøker? Begynn med Fisken - kjempemorsom. Ellers så er jo Gummi Tarzan festlig for barn i denne alderen :)

Skrevet

Tonje i Glimmerdal av Maria Parr eller bøkene om Garmann av Stian Hole?

Skrevet

Magica og amandine jeg har ikke lest noen av disse....

*skjemmes*

Jeg er elendig på sånt og skal skjerpe meg altså men må få lov til å si at jeg har bodd 1/3 av mitt liv i utlandet og lest masse bøker der:) hihi

Skrevet

Karsten&Petra-bøkene er fengende og skrevet på en virkelighetsnær måte synes jeg, mye bedre enn f.eks thomasbøkene. Dessuten passer de også litt større barn.

Ellers har vi ei bok som heter UNDRE-boka, men jeg finner den ikke i farten så kan ikke oppgi forfatter. Den består av detaljrike morsomme illustrasjoner, med kun et enkelt spørsmål tilknyttet hvert bilde. F.eks. Finnes det egentlig troll? Hva er kjærlighet? Kan alle gjøre hva man vil? Er alle flink til noe? Hvorfor er vi forskjellige? Hvor slutter himmelen?

Ingen svar, bare tegninger som inviterer til barnefilosofiske samtaler rundt emnet. 3-åringen min elsker den, må selvfølgelig tilpasse den til alderen, er ikke alle emner vi har pratet om ennå :) Tipper den passer like godt for en tiåring.

Anbefaler den sterkt!!

Skrevet

Bøkene om Tam (store prøve, drageridderen) slo helt an hos jenta vår på 6 :)

Eller så holder vi på med eventyr nå, har samlebøker med H.C. Andersen osv.

Skrevet

Lillebror og Knerten er fantastiske bøker som fenger store og små fra 3 år +++ de har til og med bøkene gitt ut med bilder fra filmen.

Ellers er Rampete Robin steinkule i 7 års alderen.

Kan også anbefale på det sterkeste å lese de gamle gode klassikerne: Albert Åberg, Alle Barna i Bakkebygrenda, Mormor og de åtte ungene, Emil i Lønneberget og Pippi Langstrømpe.

- De er så fint delt opp i små korte historier, med sin egen lillle slutt. Og ikke minst, at du kan ta opp igjen tråden neste kveld og lese om flere morsomme og spennende påfunn!

Alf Prøysen er en slager hjemme hos oss. Og gutten vår er bare 3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...