Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 En bekjent av meg betrodde seg til meg at gubben hennes regelmessig voldtok henne. Etter hvert kom det frem at sexlivet skrantet veldig etter de fikk barn og når det var "tørle" for lenge våknet hun på natten av at han hadde sex med henne. Hun hadde sagt fra at hun ikke ønsket det men det fortsatte med gjevne mellomrom. Er det voldtekt? eller er det bare kostbar prippen kjærring??
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #2 Skrevet 26. september 2010 "tørle" skuylle seff ha stått *tørke
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #3 Skrevet 26. september 2010 EH det er hennes kropp, ingen ingen annen ikke engang mannen kan bestemme over henne når han skal ha sex med henne, jeg synes hun har helt rett, fy fader så ekkelt å våkne opp om natten av mannen har sex med deg ubevisst? det er kvalmende jo
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #4 Skrevet 26. september 2010 Hvis hun føler det som et overgrep, så er det et overgrep. Hun har sagt fra at hun ikke ønsker slik "behandling" men han gjør det likevel. Kommer jo kanskje også an på hva hun gjør når hun våkner. Blir hun med? Kaster hun ham av? Ligger hun bare der og venter til han er ferdig? Bare fordi man er et par, så betyr ikke det at man kan gjøre som man vil med hverandre, og hennes mann har tydlig lite respekt for henne.
Sweet Amber Skrevet 26. september 2010 #6 Skrevet 26. september 2010 Er man en kostbar prippen kjærring om man misliker at noen har sex med en mens man sover? Herreminhatt, for en holdning du har til folks rett til å bestemme over egen kropp. Får helt bakoversveis over at det går an å tenke slik. Hva i alle dager er galt med deg? Dette er selvfølgelig voldtekt.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #7 Skrevet 26. september 2010 Har opplevd det selv noen ganger. Jeg tok det ikke som voldtekt, han hadde vel fått innpass en gang og så for seg dette i søvne. Han husket aldri hendelsene i ettertid, og skammet seg. Han forsto ikke hvorfor han gjorde det. Ble så lei av å våkne midt på natten av dette at jeg sparket ham ett par ganger i skrittet eller magen i refleks/beskyttelse og det stoppet - naturlig nok.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #8 Skrevet 26. september 2010 Jeg synes synd på dama som har en sånn mann, men like ille er det fordi hun har en sånn "venninne" som deg. Håper jeg ikke kjenner deg og kanskje også betror meg til deg for noe. Æsj!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #9 Skrevet 26. september 2010 Er vel definert som enten vold eller frykt for vold som er definisjonen på voldtekt. Om hun sier nei, men ikke gjør noe mer, må man sptille spørsmålet om hun egentlig har samtykket der og da, spørre om årsaken til at hun ikke sier nei, avslutter det hele. ER det fordi hun er gidda laus, og tenkre ja, ja, ikke ideellt dette, men vi kan da få det overstått, er det samtykke, gjør hun ikke motstand fordi hun er redd, eller blir trua, eller utsatt for tvang altså fysisk eller psykisk, er det voldtekt.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #10 Skrevet 26. september 2010 Om det hender en gang og så at mannen får beskjed av kona at dette er ikke akseptabelt men mannnen likevel fortsetter da er det voldtekt.. Om man har sex med noen mot personens vilje er det voldekt uansett om man er gift,kjærester eller what so ever.
Sweet Amber Skrevet 26. september 2010 #11 Skrevet 26. september 2010 Nei, det er voldtekt også om man har sex med en person som sover eller av en eller av annen grunn ikke kan sette seg til motverge eller samtykke...
Sweet Amber Skrevet 26. september 2010 #12 Skrevet 26. september 2010 Så han må _få beskjed om_ å ikke ha sex med henne mens hun sover, ellers er det liksom greit? Det er da noe som normale mennesker skjønner helt av seg selv! De fleste med IQ over romtemperatur forstår da at man ikke har sex med en sovende person...
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #13 Skrevet 26. september 2010 Sweet Amber. Må si du får sagt det. Ha IQ over romtemperatur var et fenomenalt begrep. Tror det beskriver min samboer når han tar frem den siden sin jeg ikke liker.. Kanskje jeg skulle skrive en lapp på ryggen min når jeg skal legge meg der det står: NEI, jeg vil IKKE ha sex med deg! Hilsen en som opplever dette, og synes det er veldig vanskelig og frustrerende at den man skal være glad i og stole på, og som liksom skal beskytte deg, er den sammen som gjør deg vondt...
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #14 Skrevet 26. september 2010 Når hun har sagt fra til ham at hun ikke ønsket det så vil jeg kalle det voldtekt ja. Liker dårlig dette med at man er kostbar og prippen hvis man mangler sexlyst, kan være mange gode grunner til at den er fraværende, feks hormoner, mangel på hvile eller andre ting.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #15 Skrevet 27. september 2010 Det er klart dette er voldtekt. At han fortsetter med det etter at hun har gitt beskjed gjør det ganske grovt, må jeg si. Han bruker henne jo bare som tømmestasjon eller ronkedokke når han misbruker kroppen hennes på denne måten, for det er åpenbart at han driter langt i hva hun vil. Jeg ville ALDRI ha fortsatt samlivet med en slik person! 00;28- Jeg føler virkelig med deg, og synes du skal gjøre det som skal til for å slippe flere slike overgrep.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #16 Skrevet 27. september 2010 Det finnes noen som tenner på å bli vekket på den måten.... Da selvsagt av noen man stoler på!!! Men da må dette være noe begge parter vet om den andre og er enige om. Om man ikke er enige i at det er greitt er det absolutt voldtekt ja!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #17 Skrevet 27. september 2010 Jeg kaller dette et overgrep. Når en person ikke er i stand til å sette seg til motverge, og man likevel utfører handlinger som dette, så går man langt over grensen for hva som etter mitt syn er akseptabelt. Og når hun i tillegg har gitt klar beskjed om at dette er uønsket, og han likevel fortsetter, så er det helt klart voldtekt. Takk gud for at jeg er sammen med en mann som respekterer min rett til å bestemme over min egen kropp!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #18 Skrevet 27. september 2010 Jeg på min side kan ikke fatte og begripe hvorfor noen vil ha sex med noen som bare ligger der, slapp, sovende og helt uvitende om saken. Og heller ikke ønsker å ha sex med deg. Hva i alle dager er opphissende med det? Mannen må jo være alvorlig syk i hodet. Hvis han er så nøden får han kjøpe seg en oppblåsbar. De er jo omtrent like givende å ha sex med som en dame som sover.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #19 Skrevet 27. september 2010 Får vonde backflash av å lese dette Opplevde en gang å våkne av at en kompis hadde sex med meg. Det skal sies at jeg var beruset, og hadde etter avtale med festens vert sovnet på sofaen(var meningen hele tiden at jeg skulle sove over) etter at de fleste deltakerene hadde dratt hjem. Når jeg våknet, hadde en annen kompis sex med meg, og da jeg spurte hva han drev med svarte han bare at "sov videre du, jeg ordner dette jeg"...Der og da var jeg så beruset og søvnig at jeg faktisk sovnet igjen, men når minnet kom tilbake senere på dagen mens jeg satt på jobb, måtte jeg avbryte arbeidet for å gå og kaste opp Ringte kompisen for å spørre hva i he****** han hadde gjort, og da unnskyldte han seg og var helt utafor ved tanken på at han hadde kunnet gjøre noe slikt...Vi er venner i dag, men bare fordi han virkelig beklaget, jeg så at han hadde veldig vondt av hva han hadde gjort, og han har ikke gitt meg en klem engang etter dette uten å spørre meg om det er greit først. Men, jeg kaller det likevel voldtekt, for det var jo det det var! Og det er det venninna di utsettes for og, gang på gang tydeligvis, uten at mannen hennes viser noen form for anger eller vonde tanker om seg selv etter å ha gjort det, og det gjør det bare enda verre.....Syns hun bør gå fra ham, jo fortere jo bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå