Gå til innhold

Hva er ekte kjærlighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva definerer dere som ekte kjærlighet?

Alle jeg kjenner sier de bare vet det. Men hvis man ikke føler man vet, er det da ikke ekte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ordet "ekte" er i seg selv et definisjonsspørsmål ;) Alle følelser er vel i bunn og grunn ekte? :)

Personlig føler jeg det er for mye fokus på akkurat det at man skal finne den ekte kjærligheten og "leve lykkelig i alle sine dager" (særlig fra Hollywood, som gjerne kutter filmene midt i den romantiske, berusende førstetiden av et forhold). Jeg tror at noen mennesker passer bedre til hverandre enn andre (kanskje det som kalles sjelevenner?), men uansett må kjærligheten alltid jobbes for og med. Ingenting i et langvarig forhold er gratis, og begge parter må ville bidra til å gjøre livet så bra som mulig både for seg selv og den andre.

Ekte kjærlighet synes jeg vises i hverdagen. Det er lett å være forelsket og beruset i starten av et forhold, på ferie e.l., men det er først når man kommer sliten hjem fra jobb dag etter dag og må dele på husarbeid og middagslaging, sette opp budsjetter og styre økonomi og husholdning sammen at kjærligheten testes for holdbarhet og styrke. Samt det å kunne gjøre noe koselig ut av en hverdagssituasjon; en kosestund i sofaen foran tvn, en gåtur sammen i nærområdet, dra på handletur sammen. Og også å kunne diskutere, kanskje ha en skikkelig krangel, for så få snakket ut og blitt venner igjen føler jeg er en viktig del. Det er lov å være uenige :)

Dette er bare mine tanker rundt kjærlighet, det er sikkert mange som føler det veldig annerledes :) Jeg går ikke rundt og tenker at det jeg føler er "ekte kjærlighet", men jeg vet at jeg vil være sammen med mannen min så lenge jeg lever. Han gjør meg så lykkelig, og jeg vil gjøre alt jeg kan for at han skal være lykkelig sammen med meg.

Skrevet

Det er ingen som kan fortelle deg om det du føler er ekte kjærlighet eller ikke.

Alle har forskjellige tanker og meninger rundt hva som er viktig og rett for dem.

Jeg er av den oppfatning at de som høylytt erklærer sin perfekte og ekte kjærlighet ikke kanskje har det så perfekt og ekte som de sier.

Ekte kjærlighet handler om å finne den personen som gir deg det du trenger og ønsker i livet, som er med deg i tykt og tynt og som er glad i deg for den du er.

Hvordan det skal føles er det bare du som vet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...