Vestlending med to, snart tre? Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 Ønsker meg for tiden barn nummer tre, men med tre seter i bilen må vi ha ny bil. Vurderer etterhvert 4 barn og da kan vi jo kjøpe bil som passer til dette allerede nå så slepper vi å skifte ennå en gang, men hvilken bil anbealer dere? Noen jeg kjenner har en suzuki xl7, den virker fristende siden den har firhjulstrekk. Noen som har forslag og erfaringer med biltyper?
Gjest Skrevet 26. september 2010 #2 Skrevet 26. september 2010 Ford S-max. Stor og god, fabelaktig plass, og kjøreegenskaper som en vanlig god personbil, til tross for størrelsen. ;-)
It's all about me Skrevet 26. september 2010 #3 Skrevet 26. september 2010 Ford S-Max, Ford Galaxy og Volvo XC 90 har 7 seter og en seterad med 3 seperate seter så det kan brukes til 3 barneseter. Har selv førstenevnte og den er en utrolig god og brukevennlig familiebil.
MillaCamilla Skrevet 26. september 2010 #4 Skrevet 26. september 2010 Ford S-max, Peugeot 5008 og Toyota Verso Panorama er alle 7setere. Vi skal nå kjøpe sistnevnte, men har foreløpig bare ett barn og ett på vei. Om du fortsatt vil ha veldig god bagasjeplass og plass til 6 stk er kanskje VW caravelle eller Ford Transit noe å vurdere?
soleia Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Me har S-max som me er veldig fornøgde med. Den er romsleg og fin til tre barn. Det er svært god bagasjeplass med kun 5 sete i bruk, og litt bagasjeplass att om ein sler opp dei to ekstraseta og. Ein heil del av 7setarane har ikkje bagasjeplass om alle seta er i bruk. Om eg hadde hatt fire barn, hadde eg nok gått for ein endå større bil etter kvart, med betre bagasjeplass. Men det ligg jo litt fram i tid for dykk. VW kjem med ny Sharan som verkar spennande. Den har 7 faste sete, skyvedør som verkar praktisk, og kan fåast som 4hjulstrekk.
Pølsa Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 Vi har fire barn og har en Renault Trafic. Den har 9 seter og masse bagasjeplass. Problemet med 7-setere er at de ofte ikke har særlig plass i bagasjen til vogn osv. når alle setene er i bruk, så jeg synes en niseter er midt i binken. Da kan vi laste inn alle barna, et par kompiser pluss barnevogn og masse annen bagasje:)
Milli Vanilli Skrevet 27. september 2010 #7 Skrevet 27. september 2010 Da vi ventet nr 3, kjøpte vi vw touran, og det var en super bil! God bagasjeplass+ at vi hadde plass til et par ekstra når vi kjørte hele familien. Så fikk vi nr 4, og man måtte begynne å bruke et av de bakerste setene daglig. Hadde også fastmonterte seter til de minste, så det barnet som måtte sitte bakerst måtte klatre inn bak. Og så ble det veldig liten bagasjeplass, ikke plass til vogn osv. Etter et 1/2 fikk jeg nærmest klaustrofobi når hele familien var på tur. Nå skal det sies at jeg har familie noen timers kjøretur fra oss, så når vi skulle på helgetur til de, med all bagasje, så følte jeg at det ble alt for trangt! I sommer bestemte vi oss dermed for å kjøpe oss en multivan, og det var en drøm! God bagasjeplass, integrerte barneseter, og kjempegod plass til alle. Og den er kjempeherlig å kjøre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå