Gå til innhold

Bleie hjelp!

Elinnord g11+g13+j14

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann:D

Jeg er i dag 20+2:)

Venter mitt første barn som er en liten gutt og har termin 14 februar:)

Sambo og jeg har diskutert hvor billig bleier er nå til dags, og om vi kanksje skal kjøpe inn, selv om det er lenge til termin.

Men synes dere det er litt teit om jeg begynner å hamstre inn selv om jeg er rett over halveis til gutten kommer?

Hvis dere eventuelt synes jeg bør begynne å kjøpe inn nå som det nesten er gratis:P Hvor mange av hvilke forskjellige størrelser bør jeg kjøpe? :)

Takker for svar damer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har termin i januar, men tenker ikke å la denne sjansen gå fra meg! ;) Har begynt å hamstre litt hver gang jeg er på butikken. Tenker at jeg nå har sjansen til å prøve litt forskjellige merker til lav pris, så det blir variasjon underveis ettersom hvilken butikk jeg er på ;)

Vi skal bruke tøybleier etterhvert, men i starten ser jeg for meg at det blir altfor mange bleieskift til at vi kan bruke utelukkende tøybleier, så jeg har kjøpt inn hovedsakelig 1 og 2er bleier.

Ser for meg i starten at det blir rundt regnet 10 skift om dagen, og så gradvis nedover til 4-6 skift, så prøver å beregne litt ut fra det. Vet ikke om vi får kjøpt inn alt vi trenger av bleier, men det blir uansett billigere enn å vente til tilbudet er over (flere av kjedene mener de skal ha tilbud fram til jul, noen andre sier det er permanent, men det vet jeg ikke om jeg stoler på :P ).

Skrevet

kan jo være greit å kjøpe inn litt hvertfall :) de små bleiene er opprinnelig ganske billig, så hadde nok kjøpt inn litt av de fra nr 3 jeg da...tror prisen går opp ganske mye når de begynner på nr 3...men husker ikke helt sikkert da hehe ;)

Skrevet

Så kjekkt med så raske svar:)

Da tror jeg pigede at jeg hiver meg i det jeg også:)

Kommer sikkert til å kjøpe 1,2,3er...

Nei enn kan aldri stole på hvor lenge di lover å holde slike priser...

Men takk for svar:D:D:D

Lykke til videre!

Klem

Skrevet

Du skal ikke se bort ifra at dette kommer til å bli værende på markedet med faste lave priser, se rema 1000 for eksempel "ta 2 betal for 1".

Men nei det er ikke dumt å spare, alle monner drar og det å ta litt nå og litt da drar utgiftene hvertfall mere ut. Men det er forskjellig da hvor fort barna vokser så for noen er bleier str 2 bare første mnd, hos andre (meg selv inkl) holdt de til babyen var 2-3 mnd... Også kommer det ann på hvor ofte du bytter bleie og det er vanskelig å forutse. Jeg byttet etter hvert måltid men hadde også kollikkbarn så antallet gikk veldig opp og ned ettersom når på døgnet hun sov osv.

Dufår også med deg bleier i alle disse gratispakkene. Alt av bleier i trinn 2 var gratis bleier i mitt tilfelle fra apotek 1, libero, rimi, lindex... jeg skal være ærlig å si jeg jukset litt og men alle monner drar jo så man må jo bare benytte mulighetene :P Masse gratis tåteflasker, drikkekopper, smekker m.m.

Skrevet

Jeg har bare kjøpt inn 4 pk til nå da, og da str 2. (3-6 kg) Rekner ikke med å få bruk for de som er enda mindre (2-4 kg), da jeg ikke får unger under 4 kg :P

Men jeg kommer til å kjøpe inn de gangene jeg er på Kiwi, det samme gjelder egentlig barnematen også. Bare lurt å kjøpe inn nå som det er så billig! :) Og tenk også på det hun over her sier, det er bleiene til de litt større barna som er dyre, lurt å hamstre litt av de større str også!

Skrevet

Svarte deg på 3.trimester, men her er kopi av svaret:

Hvis plassen tillater det tror jeg faktisk jeg hadde hamstret i vei jeg.... eneste ulempen er jo at de fleste får et favorittmerke, og det er jo vanskelig å vite hvis du ikke har sett eller prøvd de forskjellige! Når det er sagt hadde jeg gått for Pampers, for det er mitt favorittmerke. Det var kun det de hadde på Rikshospitalet da jeg fødte begge mine jenter der, og jeg har omtrent brukt det siden.

Den aller minste størrelsen trenger du ikke voldsomt mange pakker av som regel, kjøper du to pakker på Rimi tror jeg du nesten får for mange, men etter innlegget over tjener du jo faktisk penger på det, så da er det bare å gi bort det du evt ikke bruker. Forbruket i starten er jo vanvittig også, det kan gå 10 bleier i timen liksom.............

Så ville jeg tatt et par pakker av størrelse 2, og så ville jeg ha økt antallet på størrelse 3. Vanskelig å angi antall pakker altså, men er ikke mange mnd str 3 passer.

Den størrelsen vi har brukt lengst er 4 og 5. Vi gikk fra str 4 til 5 da jenta vår var ca 1,5 år. (4 kan brukes på dagen, men 5 greiest på natten). Rundt denne alderen vil jeg si det går ca 5-6 bleier pr dag, dvs ca 40 i uka, så da kan du jo tenke deg til selv hvor mange du trenger, du får nok ikke hamstret nok!he he........

Tror forresten også jeg ville satset på å kjøpe inn noen pakker med Up&Go bleier (trusebleier), her er faktisk Libero litt bedre enn Pampers synes jeg. Svømmebleier er også kjekt å ha, de kostet ikke mye på Kiwi nå så jeg.

Når det gjelder de forskjellige prisene så sjekk denne linken:

http://mammanett.no/bleiepriser

Der tror jeg prisene stemmer sånn ca (bortsett fra str1 og 2 på Pampers da, siden du omtrent tjener penger pga prisfradraget....hihi)

Lykke til uansett om du velger å hamstre eller ikke!

Skrevet

Takker igjen for alle svar:) Det blir nok hamstring her i gården, vi har NOK av plass så det er vel bare å sture ivei:)

Kommer vel til å bli for mye bleier på en eller annen måte av et eller aent slag, men så skal også samboeren til min onkel ha baby 1 måned etter meg så får kanskje gitt vekk noen der hvis det er for mange:D

Tusen takk igjen:D:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...