Gå til innhold

krav på sykepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min(med flere)har sagt opp jobben sin og er på leting etter ny jobb. Han har nå imellomtiden vært i kollisjon hvor en arm ble knekt. Har han krav på sykepenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har han. Lever sykemelding til NAV

Skrevet

men der det står "oppgi arbeidsgiver" skreiv lege NAV. Men når han var på NAV sa mannen i luka"nåh det er ikke sikkert at du får noe"...hva f***...?

jeg mener også at han har krav på sykepenger..nav kan jo uansett ikke sette han i annet arbeid nå...

Skrevet

herregud for en pingle mann du har, det finnes da mange jobber som ikke krever at man bruker 2 hender!! trenger ikke sykemelding pga en knekt arm! makan til pingle fyr

Skrevet

20: 42:

frekk du er:(

han hadde fått to jobbtilbud til (samme yrke..), men det er et yrke hvor du absolutt IKKE kan ha en brukket arm. Trenger ikke være spydig...

og han er kraftig mørbanket ellers også...kraftig sammenstøt!ambulansefolka sa han var heldig som overlevde!

Skrevet

Man må ha jobbet i minst 4 uker for å kunne få sykepenger. Om han mottar dagpenger kan han få sykepenger, men om han ikke har jobbet på en stund og ikke har mottatt penger/lønn får han selvsagt ikke sykepenger heller...

Skrevet

Gjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesp............

Skrevet

han jobbet frem til 2 dager før uhellet....og han har jobbet i 10 år for samme bedrift!

Skrevet

Da har han sannsynligvis krav på sykepenger, men spørs om han får full lønn - kan godt hende at de beregner ut fra dagpengesats som er 62% av lønna ettersom det er den summen han faktisk mister ved å være syk..

Forøvrig lite smart å slutte i en jobb før han har fått en annen.... Ville ikke jeg tatt sjansen på iallefall.. Må vel vente 8 uker på dagpenger også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...