Annette m/jenteengel & Sander Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 Jeg er 36+0 i morgen, og nurket kan komme når som helst - var på sykehuset for 4 uker siden og stoppet fødselen. Er det noen av dere som har født uke 36? Blir lille lagt inn på sykehus da, eller får man reise hjem som vanlig etter noen dager? Jerntilskudd?? Jeg fødte uke 34 sist, og da var vi 2 uker på sykehus med ammetrening, gulsotbehandling osv., også måtte han ha jern til han var et halvt år (eller 1 år, husker ikke helt...) Noen med erfaring? )
IreneUtålmodig Skrevet 26. september 2010 #2 Skrevet 26. september 2010 fødte med akutt ks i uke 36. måtte være på sykehuset i 5 dager pga han slet litt med blodsukkeret og ekstra sjekk
Annette m/jenteengel & Sander Skrevet 26. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2010 Ok, takk for svar )
☆Lille my* Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Hei! Jeg fødte i uke 36, pjokken var 2 1/2 kg og i fin form:) Reiste hjem etter 4 dager..
Gutt 08 Jente11 Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Fødte i uke 36 sist og var på sykehuset i 4 dager. De ville bare sjekke at ikke gulsoten ble for ille, og ville vente til vekta hadde sluttet å falle. Ingen problem med noen av delene heldigvis og vi fikk fort dra hjem. Amming gikk også rimelig greit helt fra starten. Pleier ikke bli lange sykehusopphold i uke 36:)
Roselille Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 Jeg fødte en liten jente i uke 36 med keisersnitt...Hun var på intensiv avdeling i to uker...Men er nå en frisk og rask to åring=)
Gjest babyfabrikken1979 Skrevet 27. september 2010 #7 Skrevet 27. september 2010 Jeg fødte i uke 36+6 (kl 20.30), og fordi jeg ikke klarte å holde han inne i 3 1/2 time, så vi bikket 37 uker, ble vi liggende i 1 uke på sykehuset. Han hadde gulsott og fordi han ble sett på som prematur, så var det en annen skala de målte gulsotten med, de la naturligvis lista på 37 uker Men jeg tror ikke du må ligge der noe ekstra om barnet er friskt, har fin vekt osv.. Skal ikke påstå noe, men................
Galskapens overhode Skrevet 28. september 2010 #8 Skrevet 28. september 2010 født mine 2 barn i uke 34.. Tror nok at du får reise hjem tidligere ved fødsel i uke 36 hvis barnet får i seg mat og går opp i vekt. Første- ei jente- lå i 1 uke, fikk reise hjem så snart hun gikk opp i vekt. 2485 g og 45 cm.- Måtte ta jern frem til 6 mndr ANdre, en gutt, lå 12 dager, ammetrening og gulsotbehandling, fikk resie hjem når han spsie selv og gulsotveridene var stanilisert. 2640 g og 45 cm. Slapp jern etter fødsel.
Annette m/jenteengel & Sander Skrevet 29. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 29. september 2010 Takk for svar alle sammen, da gjenstår det å se. Håper vi slipper unna med vanlig barselopphold, men ja, de må vel se an form og vektøkning på lille ;o) babyfabrikken1979: Kult nick, hehe! Merkelig at grensa er såpass strikt da. Men men, ett sted må vel grensa gå - der som alt annet!
Kialin Skrevet 30. september 2010 #10 Skrevet 30. september 2010 I forrige svangerskap gikk vannet uke 36 d0, fødte etter å ha blitt indusert uke 36d3. Gutten var 46 cm lang, 2660g. Vi lå inne fra mandag til fredag. Måtte tilbake til vektkontroll mandagen etter, og da hadde lillegutt fått gulsot. Ble lagt inn igjen slik at han fikk lysbehandling over natten. Dagen etter fikk vi reise hjem igjen, og etter det gikk det bra, selv om det var et strengt ammeregime, minst hver 3. time døgnet gjennom.
Kialin Skrevet 30. september 2010 #11 Skrevet 30. september 2010 I forrige svangerskap gikk vannet uke 36 d0, fødte etter å ha blitt indusert uke 36d3. Gutten var 46 cm lang, 2660g. Vi lå inne fra mandag til fredag. Måtte tilbake til vektkontroll mandagen etter, og da hadde lillegutt fått gulsot. Ble lagt inn igjen slik at han fikk lysbehandling over natten. Dagen etter fikk vi reise hjem igjen, og etter det gikk det bra, selv om det var et strengt ammeregime, minst hver 3. time døgnet gjennom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå