Gå til innhold

Hva syns du om mannen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev hans positive og negative sider på den andre tråden. Hva syns du om min mann sine sider? Han er på mange måter perfekt, men jeg syns det med manglende barnetekke er fryktelig negativt.

Bra sider:

1. Intelligent

2. Pen

3. Veltrent

4. Flink til å gjøre husarbeid

5. Flink meg penger

6. Får til alt han vil

7. En god samtalepartner

8. Er alltid frisk og har høy arbeidsmoral

9. Engasjert i samfunn og politikk

10. Til å stole på

Dårlige sider:

1. Har ikke barnetekke (går noenlunde greit med egne barn)

2. B-menneske som er vanskelig å vekke

3. Litt uinteressert i andre mennesker

4. Lager dårlig mat

5. Lite impulsiv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnetekke? Hvorfor trenger man det?

Skrevet

Høres ut som en bra mann med gode kvaliteter, men som ikke er perfekt. Ingen er perfekte!

Skrevet

Jeg har heller ikke barnetekke. Trenger man det?

Skrevet

Han liker ikke å leke med barn (gjør det mest av plikt med sine egne), og igår når vi var på barselbesøk ba han ikke om å få holde babyen engang. Han viser liten interesse for barn, og vil f.eks gjerne at han og jeg skal reise på barnløse ferier (jeg syns ferie er å være sammen hele familien).

Skrevet

Det du beskriver der er noe helt annet enn å ha, eller ikke ha, barnetekke

Skrevet

Det hørs ut som om at han er en fyr som alltid har fått store krav rundt seg til prestasjon. Han har oppfylt alle forventningene, men sliter litt med å forholde seg til folk rundt ham. Slike kan ofte bli i overkant ryddige, og slite med å forholde seg til folk som ødelegger systemet han har lagd seg (ofte impulsive barn som ikke setter alt i system). Litt stiv type, som legger mye i fasaden. Er rolig og snill, men kan bli sur og vanskelig for ting som man ikke helt skjønner seg på.

Skrevet

Tale! Ganske bra analyse av han. Bare en ting som ikke stemmer, og det er at det har blitt stilt krav til han. Kravene stiller han selv, men de er til gjengjeld svært store. F.eks var han dypt skuffet da han fikk B på masteroppgaven sin.

Skrevet

Det kan gjerne være at han har hatt en person i livet sitt som aldri har vist stort engasjement over de prestasjonene han har levert (fra første gang på sykkel til eksamen i voksen alder) Denne personen trenger ikke å ha uttalt konkrete krav, men fraværet av ros kan føre til at en person stiller høye krev til seg selv for å oppnå den etterlengtede rosen fra dette ene mennesket..

Nok kvasianalyse fra meg ;)

Skrevet

Han mannen din og jeg ligner visst ganske mye på hverandre, bortsett fra at jeg lager god mat! Jeg er glad i min egen gutt og leker gjerne med han, men andres barn interesserer meg ikke veldig mye. Jeg vil heller ikke holde babyen når vi er på barselsbesøk!

Du bør heller lære deg å sette pris på forskjellene deres. Det er veldig lett å tenke at likhet=idyll, men dessverre er det nok like vanlig at likhet=kjedsomhet. Hvis han 'på mange måter er perfekt' bør du holde på han med nebb og klør!

Skrevet

Tale: Han kommer fra et møblert hjem med gode omsorgspersoner, og har alltid hatt et nettverk av folk som bryr seg om han, så han mangler nok ikke ros:) Han er nok bare perfeksjonist av natur, men ikke kontrollerende heldivis (det er dårlig kombi).

Skrevet

At han ikke er interessert i andres barn hadde ikke brkymret meg. Men at han føler det er en plikt å leke med egne barn og ikke vil på ferie med dem, synes jeg virker ganske sært. Er han glad i dem ellers, viser han det med ord og handlinger? Jeg hadde syntes det var trist om min mann ikke ville ha barna med seg på ferie. Vi er jo en familie, ikke et foretak.

Skrevet

Han er nok en god mann :) Husk å gi ham tilbakemelding på det han gjør. SLike mennesker som er så tilsynelatende perfekte er ofte lett å la være å rose for småting, man går liksom ut fra at de vet at de gjør det bra :) Tror forøvrig at de aller færreste menn stormer bort til babyen på barselbesøk ;)

Skrevet

Min mann hadde aldri funnet på å spørre om å få holde en baby heller, bare så det er sagt.

Han holder sine egne, og andres om han "må". Men å sitte med andre babyer på fanget bare for gøy, det gjør han ikke.

Skrevet

Det høres ut som en bra mann som ikke blir skikkelig satt pris på av kona si!

Ærlig talt, punkt 2,3,4,5 er så uvesentlige som det går an å bli! Og forresten så var ikke punkt 1 i de negative så hårreisende heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...