Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 Denne uken skal jeg begynne i jobb som assistent i barnehage. Jeg lurer på om det er vanlig at man kjøper egne uteklær? Eller om barnehagen har kjeledresser til personalet? Jeg har lyst å gjøre et godt inntrykk! Hva er ditt beste tips for at jeg skal være en god kollega og barnehagetante?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #2 Skrevet 26. september 2010 I vår barnehage stiller man med egne klær - også egne utedresser / uteklær, sko, luer osv.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #3 Skrevet 26. september 2010 Hehe du må nok ha med deg ditt eget tøy.. På den positive siden får du klesgodtgjørelse. Ikke noen sum å skrøyde over, men...
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #4 Skrevet 26. september 2010 Ta med fornuftige klær og sko, være åpen og spørre når du lurer på noe, og slutte å kalle kollegene dine for barnehagetanter :-) Noen barnehager har skuterdresser til utlån, andre har ikke, så du må nesten bare sjekke når du kommer dit. Men støvler og regntøy har jeg aldri opplevd at barnehagen holder.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #5 Skrevet 26. september 2010 For og gjøre et godt inntrykk så bør du iverfall droppe og kalle barnehagepersonellet for "barnehagetanter"....
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #6 Skrevet 26. september 2010 Nå vet ikke jeg hva som er vanlig der du bor, men her hadde du ikke gjort et veldig godt inntrykk dersom du hadde kalt dine nye kolleger for barnehagetanter.. Bortsett fra det, vær blid, behjelpelig med av-påkledning, bleieskift, konfliktløsning etc. Er mange nye som synes det er vanskelig å vite hva man skal gjøre den første tiden, så spør dersom du lurer på noe, og ta initiativ:)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #7 Skrevet 26. september 2010 I vår barnehage har vi tøy hengende til personalet. (Men det er nok ikke det mest vanlige rundt om) Men vi har ingen TANTER!!! Og kalle seg selv eller medkollegaer tante, er som å banne i kirka Så er du advart. Beste tips; -Vær ydmyk -spør om hjelp -lytt til erfarne kollegaer -Prøv å alltid tenke;løsning! (Ikke dvel med problemer, men se det som en utfording) -Ikke sleng deg med på shitsnakk! ( det er irriterende, or veldig utfordrende å få bort fra arbeisplassen!) LYKKE TIL!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #8 Skrevet 26. september 2010 Gjør det du blir bedt om å gjøre. Ikke brukt tiden på å slarve med de andre voksne, men brukt tiden din på ungene. Veldig mange som blir prøvd ut i den bhg jeg jobber i kommer ikke tilbake siden de heller vil snakke med de voksne enn å være med ungene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå