Gå til innhold

Hva er terskelen for å gi paracet ved feber til de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillebror på 8 mnd er i dårlig form. Vært skikkelig snørrete de siste dagene og har i dag hatt feber. Feberen har bikka 39 grader nå i ettermiddag. Han er utilpass, gråter og sliter med å roe seg ned og sove.

Hadde aldri behov for å gi storebror paracet det første året fordi han ble ikke så dårlig. Så jeg er usikker på hvor grensa går?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir paracet viss feberen bikker 40, og ellers når de virker smertepåvirket eller utilpass. Ikke viss de bare er slappe og sover mye.

Hadde definitivt gitt hadde jeg vært deg. Høres ikke ut som han har det så bra, og det er fantastisk hvor effektivt det kan være med paracet.

Skrevet

Kan evt kombinere med ibux, det er litt betennelsesdempende og har god effekt i kombinasjon med paracet.

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet skeptisk til febernedsettende så gir det ikke unødig. Vi fikk beskjed fra legen at vi kunne gi paracet når feberen bikket 38,5 og uten tvil når den bikket 39.

Skrevet

Liker i utgangspkt ikke å gi smertestillende heller. Men feberen var steget til 39,5 i stad og jeg ga han en stikkpille. Han gråter og er tufs fortsatt, men er ikke så varm. Stakkars liten.

Skrevet

Ser på almenntilstandet hos barnet. Noen barn tåler godt feber, andre ikke. Feber er der for å bekjempe infeksjoner. Men om barnet er utilpass og nedsatt almenntilstand slik som gutten din tydeligvis, så hadde jeg nok gitt febernedsettende ja. Da får man også lettere i barnet drikke noe som er viktig ved sykdom/feber.

Skrevet

Jeg følger ikke termometeret. Jeg gir Paracet hvis gutten min har dårlig allmenntilstand og er tydelig plaget av feberen, og gir ikke automatisk Paracet ved en viss temperatur. Feberen er der av en grunn. Jeg ville definitivt gitt Paracet ved ditt tilfelle, fordi gutten din har det vondt. Så for min del går grensa ved allmenntilstand og ikke selve temperaturen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...