tottelott Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 Min 3-åring klarer ikke å leke selv og er helt avhengig av at vi leker med henne. Vi gjør lekene til rette for henne, finner fram lego, tegnesaker, perlene og sier at " sånn nå kan du leke selv en stund, så kommer jeg snart inn til deg igjen" Men det som skjer da er at hun går og maser vettet av meg hele tiden og sier "jeg klarer ikke jeg" " mamma kommer du snart" og later som hun gråter. Hun er glad i puslespill og jeg vet at hun kan, men det er akkurat som hun gjør seg så hjelpesløs. I barnehagen leker hun med lego, plastelina og alt mulig alene, men med en gang vi kommer hjem begynner masingen. Jeg holder på å bli gal og vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi har jo litt annet å gjøre enn å leke med henne hele tiden. Har dere noen råd til meg?
LoveActually Skrevet 26. september 2010 #2 Skrevet 26. september 2010 Her setter jeg meg ned og leker litt, fem, ti minutter... Så sier jeg at jeg bare skal hente noe, gjøre noe og at jeg kommer snart. Da er han inn i leken og fortsetter å leke selv. Går tilbake innimellom med litt "oppmuntring"...
tottelott Skrevet 26. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2010 Jeg også leker en stund før jeg gjør noe annet, men det er bare det at datteren min slutter å leke så lenge jeg ikke leker med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå