Gå til innhold

Flere som venter nr.3?


kreps32

Anbefalte innlegg

Alder:32

Yrke: sykepleier

Bosted: 3 mil utenfor Oslo

Alder på barn fra før: 4 år(jente), og 2 1/2år(gutt)

Termin: 30.mai

 

Veldig spent på hvordan dette blir;). Alle sier jo at det er travlest å gå fra 1 til 2, men tror det blir litt og gå fra 2 til 3 og.

Blir liksom et fang for lite.

Spent på søskensjalusi. Slapp det sist fordi dei var så tette.

Men gleder oss veldig uansett hvor travelt det blir.

Kjekt å høre fra andre som har 2 fra før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, så pussig, vår familie ser nesten helt lik ut. Har ei jente som snart fyller 4 og en gutt som snart fyller tre. Så har vi termin 30 mai her også. Er 34 år:)

 

Vi tenker at det blir nok noe mer styr, men ettersom de to eldste er blitt såpass store og er tette, så er de ganske selvgående nå.. Har uansett alltid ønsket oss tre barn og nå virker som et fint tidspunkt.

 

Eneste er at vi må finne en ny bil:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

venter også barn nr 3!

Alder: 34 (snart 35).

yrke: sykepleier

bosted: ca 3 mil fra oslo også..

alder på barn fra før: 5 1/2 år og 4 år.

termin: 29 mai

 

alt har roet seg heeeelt ned her hjemme det siste året, fra å være total kaos med de to små, til fryd fred og gammen, deilig!! så jeg er veldig klar for barn nr 3. Men jeg blir skikkelig hormonell og urimelig under svangerskap, så gruer meg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 3-barnsmor, jeg også:)

Alder: 30

Yrke: Helsesekretær

Bosted: Tromsø

Alder på barn fra før: 7 år (gutt) og 2 år og 10 mndr. (jente)

Termin: 22. mai.

 

Ja, jeg er spent jeg også, men det er en veloverveid avgjørelse og jeg synes 3 barn for meg er både minimum og maksimum, så det blir godt å gjøre familien komplett. Blir nok tøffe tak innimellom mtp at jeg er alene med ungene halve året fordi jeg har en mann som jobber på sjøen, men har heldigvis et godt nettverk av familie og venner rundt meg, så jeg velger å tro at forskjellen ikke blir så stor fra 2 til 3 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også tre barns mor

Alder: 30 år

Yrke: førskolelærer, holder på med en master i spes.ped.

Bosted Jæren

Har en gutt på 5 år og en Gutt på 2år og 10 mnd( blir 3 i nov)

 

Gleder meg masse til å bli tre barns mor. men tror vi bare skal ha tre stk:-)

Har en mann som jobber skift, så blir 50% alene med ungene.... men får bare satse på at det går bra......

Håper ikke forskjellen blir så stor fra 2-3 stk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre mixy, at det har roa seg ned.

For her er det til tider høy kranglefaktor. Oftest minstemann som ryker på elste, så ender det alltid opp med at hun griner.Men hørt at dei 2 eldste leker bedre sammen når nr.3 kommer. Kan jo håpe...

Heldigvis er begge bleiefrie, så blir uansett berre 1 bleieunge(om det ikkje blir tvillinger da). Eg har vert veldig dårlig(kvalm) i dei 2 andre svangerskapene og født 2 premature babyer. Så kommer til å forlange langt bedre oppfølging dette svangerskapet.

Håper på fødeplass på ullevål sia eg har født begge der(og jobber der).

Er vel berre å bestille legetime, jo tidligere en får inn søknad jo større sjanse å få førstevalget på fødeplass!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å lese at vi er fleire ;)

Mån må nok strengt tatt ikkje ha ny bil sjølv om ein får 3 barn i bilsete. Drar man pasasjersetet frran helt bak, så kan eldstemann sitte der uten at air-baggen skader. Da får mor lov å sitte bak , klemt inn mellom 2 bilseter.

Kan man skru av air-baggen på pasasjersia kan nybabisen sitte der bakovervendt og det er like trygt som å sitte i baksete.

Noen andre som vurderer og ikke ha vogn denne gangen og bare bruke bæresjal/babybjørn og mykbag. Iallefall på helgeturer/ferier m/bil, da sparer man myyye plass i bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenker på bare bæresjal, har jo den gamle vogna i "bakhånd", men brukte den veldig lite etter at vi fikk oss sjal sist. Evt pluss en trille. Vi får jo i mai så minstemann blir noen mnd før det begynner å bli kaldt ute.

 

Når det gjelder bil så kjører vi en Corolla så trenger noe større tror vi. Er ikke egentlig plass til noen mellom barnesetene og minstemann sitter fremdeles bakover i et sete som tar endel plass...

 

Tenker på enten å selge corollaen og bytte til Ford s-max, Volvo eller en sånn "halv-SUV". Eventuelt kjøpe en 7 seter brukt sånn ca 2005-2007 modell og så beholde corollaen som bybil? Er vel ikke alltid at en har alle ungene med på alt? Har ikke peiling på bil da så tror jeg overlater avgjørelsen til noen andre (les: gubben)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var lurt å droppe barnevogn! selvfølgelig er det ikke vits i å drasse den med på hver en tur. spesiellt ikke de første 3 månedene da babyen er så lett uansett! det som er kjekt med vogn er jo at man kan putte varer i den under, og putte baby i den dersom man må på do eller no...

men, vi har verdens minste bagasjerom (Toyota Prius), med 3 barn og 2 voksne på hyttetur o.l. blir det ekstremt liten plass.

Vi har vogn stående fra de andre, men skal ikke kjøpe ny! sist måtte vi ha søsken vogn i tillegg, da de var så tette. mye styr. Denne gang forhåpentligvis mye lettere :-)

 

Og hun endste kan nå sitte på bilpute, så da får vi plass til 3 barn i baksetet. Eller evt baby i forsetet mens mamma sitter ekstremt skvisja mellom to barn i baksetet ;-)

 

jeg ligger på sofaen i dag...forkjøla!! piss. skulle heller ønske jeg var kvalm, siden jeg ikke har symptomer. utenom å være sinna på mannen min da...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe litt sur og hormonell jeg også for tida, skylder på søvnunderskudd og hormoner da. Gubben får bare finne seg i det:)

 

Tar meg selv i å bruke utrolig mye tid på å tenke på spontanaborter osv. Tror det er fordi jeg føler at jeg har "sluppet unna" i to svangerskap og nå bør det på en måte være min tur. Eller at jeg har blitt "hele" 34 år. Leser på nettet om når det er vanligst osv. Tror denne uken (uke 6) er "verst" siden det er nå hjertet skal begynne å slå osv...

 

Har ellers sett litt på Citroen C4 picasso som har 3 isofix fester i baksetet. Kan jo være greit. Tror uansett Corollaen må få fyken nå, den blir bare for liten for oss alle, pluss at vi ofte henter besteforeldre som bor 1 time unna med båt.

 

Ha en fin torsdag - jeg har en ukes ferie og koser meg hos svigers;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: 38

Yrke: sekretær

Bosted: 10 mil utenfor Oslo ;)

Alder på barn fra før: 5 år (gutt), 10 år (gutt)

Termin: 1 mai

Utrolig slitsomt sv.skap denne gangen. 100% sykemeldt og orker rett og slett svært lite. All min energi går med på å være mamma for de to jeg har og resten bare ekstistere... Gleder meg til å komme i mål!

Spent på hvordan dette blir, mine to gutter har nemlig annen far :) Dette er min samboers første :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje det er en jente du bærer denne gangen??

jeg hadde veeeldig mye plager med de to første svangerskapene (2 jenter fra før), helt fra dag 1, men forrige gang var jeg ikke dårlig i det hele tatt, og det endte med en MA, og denne gangen har jeg heller ikke noe å skrive hjem om for å si det sånn. Litt hissig, men ikke dårlig...

kanskje gutt hos meg da?? ifølge kinesisk kalender blir det gutt da men...

 

håper du føler deg bedre:-)

og veldig stas for samboer med sin første da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også 2 barn, og venter nummer tre. Har ei jente på snart 3 (i midten av oktober) og en gutt på 1 (blir 2 i januar) og så har jeg termin 30.mai 2011. Det blir tre tette, og vi gleder oss. Dattera vår er over seg av begeistring for å skulle bli storesøster igjen.

 

Jeg er førskolelærer, 29 år og bor 2 mil utenfor Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: 32

Yrke:

Bustad: Kvinnherad

Alder på barn frå før: snart 9 år jente og gutt på snart 5 år

Termin: 21.mai

 

Hei hei...Då fekk eg endelig til å registrere meg. Er liksom typen til å lesa kva andre skriver...Men vi gleder oss til nr. 3. Har ca 5 år i aldersforskjell og synest det er greit. Beundre dei som har unger endå tettare. Føler at det er litt deilig å ha litt tid mellom slaga......

Nå skal vi bare vente og kose oss til nr 3 kjem. Ungene veit det ikkje endå :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (hor)mona

Alder: 27

Yrke : barne- og ungd.arb. i b.h.

Bosted: Nord

Alder på barn fra før: 2 jenter på 3 1/2 og 6 1/2

termin: 31 mai

 

 

Veldig spent, tror nok det blir litt mer hektisk med ny baby. har to selvstendige jenter, og er begynt å komme oss ganske ovenpå :-)

Men er nok et par stykker som blir veldig glad når de får vite at de skal bli storesøstre. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: snart 35

Yrke: Sosionom

Bosted: Aust-agder

Alder på barn fra før: 7år (jente) og 4 år (gutt)

Termin: 16 mai

 

 

Er veldig spent. I tillegg til mine egne to har jeg to bonusbarn (13 og 8 år). Dette var ike planlagt og kan ikke si at jeg er like happy som de foregående to gangene, selv om det er med ny mann som jeg elsker over alt.... Synes vel egentlig at vi er mer enn nok allerede, men håper det endrer seg. Synes det er veldig sårt med disse følelsene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst mange av oss her.

 

Jeg er 34 år nå i oktober, har to jenter på 6 år og 4 år fra før. Bor i Vestfold og venter nå nr 3 30. mai.

 

Gleder oss veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33 år. Mor til ei jente på 10 år og gutt på 6 år. Bor i Hedmark. Termin 28. mai. Gleder oss enormt.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...