Gå til innhold

Bleieslutt om natten.... HJELP

i kvitt og svart for alltid <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange her som vekker barna iløpet av natten for at de skal tisse?

Jeg vil liksom ikke venne han til det, men begynner å lure på om det er eneste utvei...

Vi har prøvd ei uke nå, og gutten tisser i senga hver natt.

Vi har kuttet ned på drikke på kvelden, og passer på at det siste han gjør før han legger seg er å gå på do.

Nå begynner jeg å bli lei av å vaske dyner og tisselaken hver eneste dag, og jeg er i ferd med å gi opp hele prosjektet.

Jeg trenger hjelp!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...han er 3 år og 3 mnd :)

Skrevet

Ser ingen grunn til å slutte med nattbleie så lenge det er noe i nattbleien. La barna få fri til å sove om natten!

Når de næmer seg skolestart er det på tide å slutte med nattbleie dersom det ikke har skjedd naturlig før det.

Skrevet

Har han nettopp sluttet med bleier på dagtid?

Vi venta med å kutte bleia på nattetid til han allerede var tørr, dvs. at bleia var tørr om morgenen. Han hadde tørr bleie ei uke ca. før vi lot han sove uten.

Jeg vet at noen vekker barna når de voksne går i seng, for å tisse. Om de da legger seg til en vane at de må opp å tisse om natta eller ikke, vet jeg ikke.

Lykke til!

Skrevet

Han er jo helt tydelig ikke klar for å slutte...? Vent til han er det :)

Skrevet

Jenta mi sluttet med bleie på dagen da hun var 3. Når hun var 3,5 begynte jeg å tenke på å ta nattbleien, men fant ut at hun tisser en gang hver kveld...Så jeg begynte å ta henne opp rundt 23 for å tisse og etter dette var bleien helt tør hver morgen, så vi kuttet den ut. Hun er snart 4,5 nå og jeg tar henne enda opp en gang på kvelden. Noen ganger våkner hun selv. Et par ganger der jeg ikke har tatt henne opp har hun tisset i senga.

Så for meg har de blitt en vane å ta henne opp for å tisse på kvelden...syntes egentlig ikke det er veldig slitsomt, men kunne tenkt meg å slutte med det. Tenkte å snakke med helsestasjon om det på kontrollen snart:)

Skrevet

http://www.dinbaby.com/forum/thread/142346585

Her er et innlegg fra litt siden.

Hvis du ikke gidder å åpne det, så kan jeg gjengi litt av det her;)

Altså... Det å våkne av at blæren er full kan ikke trenes opp til. De fleste barn vil få denne evnen mellom 2 og 6 års alder.

Når barnet blir eldre vil kroppen begynne å produsere mer av hormonet ADH mens man sover. Dette hormonet gjør at det produseres mindre urin, slik at man skal slippe å måtte stå opp for å tisse mens man sover. Dette vil for de fleste barn skje i løpet av alderen 2 til 6 år (samme som det å våkne). Noen får denne "evnen" senere, og noen får den aldri i det hele tatt.

Barnet vil bli tørr om natten når én av disse tingene som nevnt oppstår, og det er ingen sammenheng mellom de to "evnene".

Masse lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...