Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 Jeg fikk ny samboer etter skillsmisse, og Juli denne sommeren hadde vi bodd sammen i et r, dermed mistet jeg jo OS. Men når jeg ringer NAV for å forhøre meg om dette i forkant (var usikker hvor lenge jeg fikk utbetalt), så sier fyren at jeg IKKE mister den dobble barnetrygden??? kan det virkelig stemme? Vi venter barn sammen nå om et par mnd også, vil BT da bli enkel igjen? eller vil jeg nå få 3x970,- altså dobbel for mitt særkullsbarn + enkelBT for vårt fellesbarn????
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #2 Skrevet 26. september 2010 Den ekstra barnetrygden faller bort når dere har fått barn sammen, eller vært samboere i 1 år. Så det han "fyren" har sagt, er feil. Du får ikke barnetrygd for 3 stk når du er samboer, og bare har 2 barn.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #3 Skrevet 26. september 2010 ja det var jo det JEg gikk utifra...., men begynnte jo å lure da når en ansatt i NAV forteller meg noe annet.... Men på den andre siden så presterte en annen "fyr fra NAV" å fortlle meg at jeg og samboeren ble behandlet hver for oss når vi skulle søke om engangsstønad/permisjon slik at JEG godt kunne velge å ta ut engangsstønaden mens FAR fortsatt kunne velge å ta ut lønnet permisjon.... han stod i skranken på NAVkontoret... Håper han ikke gir ut mer feilinformasjon også...:S
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #4 Skrevet 26. september 2010 Det er jo helt på trynet feil... prøv å få en annen å snakke med neste gang
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #5 Skrevet 26. september 2010 Hehe, husker ikke hva "fyren" het jeg lol Men var i utgangspunktet veldig skeptisk til at det stemmte...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Må bare oppdatere litt her... Jeg og samboer ble registrerte samboere fom slutten av juli 2009, jeg fikk vedtakpå at OS og støtte til barnetilsyn ville opphøre fom august 2010. Ok greitt tenkte jeg, men hva så med BT? Nå er det vitterlig slutten av september og BT kom inn på konto i dag, fortsatt dobbel for bare et barn... Faller den bort når lillen er født om en mnd tid? eller kommer jeg til å fortsette å få denne dobble BT? Eller er dette bare en kjempeglipp fra NAV??? Noen som er sikre i sin sak her?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #7 Skrevet 29. september 2010 hhhhh. Men det stemmer jo! Far kan fortsatt ta ut permisjon selv om du ikke har opptjent rettigheteret til lønnet permisjon. Du får egnangsstønad og han kan ta ut permisjon ( men altså ikke fedrekvote)
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #8 Skrevet 30. september 2010 Hvem snakker om engangstønad? Jeg snakker om barnetrygen, den dobble jeg får for et barn ford jeg er(var) enslig :S
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #9 Skrevet 30. september 2010 Du skal ikke ha dobbel BT når du har vært samboer i over 12 mnd, så den skulle egentlig opphørt sammen med OS. Ville sendt inn et brev til nav og opplyst om dette. Og sett pengene du får for mye på en annen konto, for selv om de har fått feil info på nav må du likevel betale tilbake det du ikke har hatt rett på.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #10 Skrevet 30. september 2010 "Men på den andre siden så presterte en annen "fyr fra NAV" å fortlle meg at jeg og samboeren ble behandlet hver for oss når vi skulle søke om engangsstønad/permisjon slik at JEG godt kunne velge å ta ut engangsstønaden mens FAR fortsatt kunne velge å ta ut lønnet permisjon.... han stod i skranken på NAVkontoret..." Så vidt jeg klarer å lese, så står det da virkelig engangsstønad/permisjon her.........
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #11 Skrevet 30. september 2010 Ok, får ta en tlf til dem ... Ja jeg skrev om permisjonen/engangstønaden, men det var ikke det jeg spurte om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå