Gå til innhold

Hjelp! Noen som har gode råd mot kraftig halsbrann!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff...plages så sinnsykt med KRAFTIG halsbrann!!=S Har prøvd d meste for å "holde" halsbrann vekk, men nå er den så ille at jeg vil bare spy. Noen som har noen gode råd???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En varm dusj hjelper mot søvnløshet som er forårsaket av halsbrann. (Blir helt avslappet, sover.) Jeg vet ikke om dusjen også hjelper mot selve halsbrannen, for da sover man som sagt gjennom evt. symptomer..

Skrevet

Re forrige svaret mitt - Jeg tror den dusjen hjelper mest mot den søvnløsheten og rastløsheten som følger fra at organene blir presset oppover, som er relatert til det samme. Mot selve halsbrannen sier noen at div. reseptfrie preparater fra apoteket (som jeg ikke husker navnene på) hjelper. Kan sikkert spørre om hjelp der, hvis en dusj ikke gir tilstrekkelig hjelp. Det er en god del år siden jeg gikk gravid, så jeg husker ikke alle detaljer.

Skrevet

Spise lite, men ofte. Ikke spise sterkt krydret mat, ikke drikke cola o.l.

Ting med syre i vil også gjøre halsbrannen værre.

Drikk masse melk, det hjelper hvertfall på meg. Drikker rundt en liter om dagen og før jeg legger meg er det siste jeg får i meg et stort glass med kald melk. Uten melk ville jeg vært søvnløs...

Skrevet

Melk og flytende Gaviscon!

Jeg tar begge deler før jeg legger meg, og noen ganger midt på natta også når det er som værst.....

Vet til og med ei som drakk fløte fordi hun var desperat, og det hjelper kanskje ennå bedre hvis du klarer.

Skrevet

jeg drikker MASSE lettmelk, sikkert minst en liter hver dag...

Og så har jeg gynnt på storflaske nr 4 med flytende gaviscon. det er det eneste middelet jeg har funnet som virker skikkelig :)

kombinert med 3 hodeputer i senga da...

Skrevet

Drikk mass melk - det lindrer umiddelbart

vaniljeis er også perfekt(og veldig godt)

Lovehearts skal visst være bra! jeg har det ved siden av senga fordi melka bare blir sur gjennom natta. lovhearts virker , men dessverre ikke så lenge - så det er viktig å klare å sovne når du kjenner lindringen komme!

ellers er reseptfrie midler greit å bruke - personlig synes jeg det er helt forferdelig og jeg brekker meg bare så jeg holder meg til kald melk og loveharts

Skrevet

Jeg sliter veldig selv. Spiste litt for mye pizza i går, våknet om natten og måtte rett og slett bare kaste opp alt jeg hadde i magen.

Spis lite. Hvitt mel gjør det værre.

Mandler og melk hjelper( og iskrem). Sove halvsittende.

Jeg har fått noen til å kjøpe Tums til meg fra USA. (fåes i england også).

Halsbrann er forj...!

Skrevet

samme råd herfra som mange har nevnt over:

- ikke spise veldig sterk og krydret mat (og i hvert fall ikke rett før leggetid)

- Maaange puter i senga

- drikk masse melk (særlig rett før du legger deg)

- spis mandler

- og hvis helt krise - gaviscon (reseptfritt på apoteket)

Skrevet

spis marie kjeks og drikk melk til så går det over... det hjelper på meg når jeg har helt j med halsbrann...

Skrevet

Gaviscon smaker jo SÅÅÅ vondt!! Jeg bruker Link når det blir for ille. Lindrer bra syns jeg. Gleder meg til lillemor kommer ut nå, skal bli godt å slippe halsbrann og kvalme og alt det der!

Men når det er sagt: Kan du fortelle meg hva man gjør for å forandre nicket sitt her på BIM? Jeg får det ikke til!! ...det ser ut som du har klart det, for du har vel ikke vært høygravid hele tiden? ;)

Skrevet

pass på at du ikke blie alt for mett...spis lite og ofte + spis lovehearts:-)

Skrevet

sier som flere her: ikke spis sterk mat og ha mandler liggende :) mandlene fungerer veldig raskt

Skrevet

Tusen takk for alle svar så langt! ser at mange drikker mye melk å at d hjelper. Må prøve d selv om jeg ikke e så glad i melk, men drikker d gladelig om d funker! =D Link er d jeg bruker, men nå spyr jeg bare av d=S

spiser ofte og lite i tillegg for å hindre at jeg får så mye halsbrann, men ser ikke ut som d hjelper lenger. ingen sterk mat/krydret kommer i denne kroppen heller eller brus. mandler har jeg å prøvd, men d resulterte i at jeg fikk over prod. av magesyre og spydde på natta. Har også prøvd masse forskjellige drops, men halsbrannen kommer tilbake etter kort tid. Gulrot har funket inn i mellom. d var et kjerringråd jeg fikk av svigermor.

Har hatt problemer med halsbrann siden jeg ble på vei denne gang....trøster meg med at d heldigvis ikke er så lenge igjen=)

Igjen tusen takk for svarene=)

Skrevet

jeg har vært sykt plaget med halsbrann og sure oppstøt hele svangerskapet og endte opp med betennelse på spiserøret pga halsbrannen...

Da fikk jeg noen GENIALE tabeletter som heter Nexium!

Det tok 2-3 dager før dem virka men når dem først virka så var jeg kvitt alt som heter halsbrann og sure oppstøt =)

Skal jeg ha flere barn så skal jeg be om å få disse myyye tidligere =)

Skrevet

NOVALUZID- reseptfri på apotek. dette er nesten det eneste som funker for meg.(jeg har drukket mye alkoholfri øl i sommer.) disse funker ikke lenge, men lengre om jeg tenker igjennom hva jeg putter i meg.

omtrent alt jeg spiser får jeg halsbrann av, men særlig:

-svart brus

-feit mat

-potetgull

-krydret mat

-kaffe

-pizza

-makrell i tomat

Skrevet

melk og is hjelper veldig godt hos meg i alle fall eg tar et glass melk før eg legge meg for då veit eg at eg komme til å fa halsbrann men eg får det ikkkje så kraftig og så ofte når eg drikker melk

Skrevet

Grunnen til at jeg foretrekker gaviscon er rett og slett at den er flydende.

jeg drikker rett av flaska (selv om man egentlig ikke skal det) og passer på å ikke treffe tungespissen... om jeg klarer å "legge" gaviskonen godt inn på tunga kjenner jeg nesten ikke smaken.

Det forskjell på hvilke smaker man kjenner hvor på tunga vet du ;)

jeg takler ingen av tyggetablettene... hverken Novalusid eller Link eller noen andre... brekker meg med en gang :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...