Gå til innhold

Hvilke erfaringer har DU med Sorel vintersko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett meg ut to typer til gutten min på 2år;

- Sorel Super Trooper

- Sorel Cub vinterstøvel

Det står at de ska være vanntette og garantert varme ned til -30 grader!

Men på tester utført av tv2hjelper deg, klikk.no osv. så kom de dålig ut, om prisen trakk ned på gjennomsnittskarakteren står det ingen ting om.. Derfor lurer jeg på hvilke erfaringer du har med disse skoene :)

Evt. om du har en annen vintersko du kan anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sorell til meg selv, og er ikke fornøyd. Jeg synes de er tunge og jeg blir like kald på tærna som jeg blir i fjellstøvlene mine midtvinters. Har ingen erfaring når det gjelder sorell på barn, men kommer ikke til å bruke det på dattra mi. Men jeg har hørt mange som er veldig fornøyd.

Skrevet

Sorel Cub er ikke vanntette hele veien opp å de ville jeg ikke hatt til en 2åring.

Jeg har hatt super trooper til begge mine gutter i flere år nå og er super fornøyd. Guttene vil selv ha de pga av at de er alltid varme og aldri våte. Men jeg er usikker på om jeg ville valgt de til en 2åring da de er litt tunge!

Skrevet

Min 2åring hadde super trooper i fjor vinter, og var ikke kald på beina en eneste gang. Var kjempefornøyde med de. Nå har vi kjøpt slike til minste (er 3 år nå), eldste på 10 år OG meg selv. Er veldig spent på hva jeg kommer til å synes om de, for jeg blir veldig lett kald på beina, og jobber i barnehage, så må ha noe varmt og godt.

Skrevet

Jeg er kjempe fornøyd! Har hatt Sorel sko i noen år nå, og ikke noe annet holder meg varm når vinteren er på sitt kaldeste. I vinter som var bikket gradestokken -25/30 mange ganger og det var null problem. kommer til å kjøpe det til snuppa neste år.

Er riktig som noen sier at Cub ikke er helt vanntett opp, men den kan fint impregneres. Det er også en lettere modell enn Super Trooper. Og jeg tror jeg ville valgt Cub i stedet til en 2 åring. Ta med ungen i butikken og prøv begge modellene. Da ser du fort om Troopern blir for tung.

Jeg jobber innen sport og har mye erfaring med disse skoene og vil absolutt anbefale de. Mye mer enn f.eks Viking sine for de er forferdelig stive synes jeg.

Jeg kan tippe at prisen har vært med på å trekke ned resultatet i visse tester, da Trooper koster 699 i år! Cuben er litt billigere.

Skrevet

min gutt hadde det. Der gikk en sånn reim/borrelås over rista, og den gnagde hull på to dager, slik at de var tette som siler... Jeg kjøpte på Barnas Hus i Arendal, og de ville ikke se på skoa en gang, "for de skulle ikke være vanntette!" Jeg måtte krangle endel får å få bytta de... Så jeg ville holdt meg langt borte, både fra Sorel og Barnas Hus...

Skrevet

synes de var så stive, så vi kjøpte de ikke...Her bruker vi goretex vintersko

Skrevet

jeg har en del erfaring med sorel da mange av barna i barnehagen der jeg jobber hadde sorel i fjor. Greie nok er min mening. De holdt seg som regel varme og tørre. Men jeg synes de er altfor tunge å klampe rundt i for et lite barn og har ikke valgt sorel til mitt barn. Synes i allefall ikke de er det beste fottøyet til små under 3-4 år.

Skrevet

Har brukt sorelsko selv i to vintre og er ikke fornøyd med de. Kommer ikke til å bruke de denne vinteren iallefall! Blir veldig kald og klam på beina, selv med ullsokker. De er veldiog tunge å gå med også. Syns de er litt klumpete for de små.

Skrevet

tung,klumpete, våt og kald på beina:( tar lang tid å tørke

viking goretex er de beste skoene vi har hatt til sneipen:) skofus er ikke langt unna:) -billigere! skofus skoene brukte vi ullsåler i,aldri kald eller våt på beina:) ble overrasket over de!

Skrevet

Mi eldste har brukt et par Sorel sko (husker ikke modell) men var ikke fornøyd med de. Syns de er så vanvittig tunge! Så hun bruker Kamik i stedet og det er noe helt annet. Sånn varmemessig tror jeg de er ganske like men for små barn er det jo ikke noe særlig å gå rundt i drittunge sko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...