Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #1 Skrevet 25. september 2010 Vi kaller han bare "Kjell" her nå.... Min sønn er nå 3år og 7mnd. Vi flyttet fra Kjell da han var 9 mnd. Jeg og kjell kranglet mye, og det endte med at han ble voldelig mot meg og barnet. Han ble anmeldt for vold i familie forhold. Etter dette har han ikke hatt ungen, jeg kontaktet BV da familiekontoret mente han skulle ha sønnen sin alene annen hver helg. Kjell hadde ikke bil lappen da, og hans mor har fyllekjørt med sønnen vår i bilen en gang før!!! Faren til Kjell er også alkoholiker og innrømte en gang vi var hos dem, at han slo Kjell da han var liten.... Jeg prøvde en periode etter beskjed fra B.V og F.K å la Kjell ha samvær med sønnen vår hjemme hos oss.... Han uteble mange ganger og ikke ga beskjed, jeg måtte ringe og avtale nytt møte osv... Etter mange møter hvor han ikke møtte, sa jeg at nå var det nok! du får ikke såre sønnen MIN mer!! Du får gå rettsak om du vil se han mer.... Ikke hørt noe på over 1 år nå. Sønnen min har fått julegave en gang, føste jul etter bruddet, (bruddet var i november 07) Far familien ringer ikke på bursdager eller jul.... Jeg har nå en ny kjæreste (siden nov 08) vi venter barn i april 2011... Sønnen min sier hele tiden "Du er pappan min du" til min kjæreste... Kjæresten min elsker sønnen min, å vært en "pappa" for han i snart 2 år... Han har aldri kalt sin egen pappa for pappa.... Er det feil å la sønnen min kalle stepappan for pappa? Han har jo ikke noen pappa stakkar! Eneste jeg får til svar når jeg spør kjell når han skal begynne å ta ansvar er "det kommer en tid senere" Far til Kell mener vi burde dele 50/50, så Kjell slipper å jobbe så mye??? Betaler 1870 i barnebidrag. å må vist jobbe ræææva av seg?? Noe jeg har sagt at er UAKTUELT! sønnen vår kjenner ikke Kjell.... Hva synes dere? Jeg har ikke kontakt med hverken BV eller FK nå... BV ble forresten meldt av meg, siden FK mente han skulle ha sønnen sin, + at Kjell har hatt/har narkotiske problemer med hasj og amfetamin... Vet ikke hva jeg skal gjøre, er det greit sønnen min kaller stepappa for pappa? han sier "TOM" (oppfunnet navn) og veldig sjeldent pappa, men vi har ikke kommentert det når han sier pappa, og "Tom" sier ja? Tror dere en gutt på 3,7 år tenker "hvor er pappan min?" Hva skal jeg si om han spør meg? Når er han gammel nok til å skjønne at Kjell ikke var så snill mot oss? Redd for å si noe feil så sønnen min ikke føler seg elsket.... Jeg kan virkelig si en ting sikkert... Jeg har fått verdens beste sønn, med verdens mest feil mann.....
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #2 Skrevet 25. september 2010 Han har en bologisk pappa selv om denne ikke stiller opp. Jeg synes derfor det blir unatulig å kalle din nye samboer for pappa, og det ville kanskje forvirre banret enda mer? Hva med å gi han et annet kallenavn, f.eks far?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #3 Skrevet 25. september 2010 Dersom stefar føler det er greit å bli kalt pappa, så gjør det:) Dersom biofar en gang skulle dukke opp, så får han faktisk ta konsekvensene av å være fraværende! Og det innebærer å ha et barn som ikke anser han som far. Dersom din nye kjæreste er fungerende pappa for sønnen din, så er det alt som teller:) Tror ikke du trenger å gå i detalj ang hva bf gjorde mot dere, bare si at han var ikke så grei, men at han nå har fått en annen pappa som er kjempesnill:) Vet ikke hva slags reaksjon din sønn får ang hvorvidt han føler seg elsket av bf eller ikke, men sålenge han har ny-pappaen så er det ikke sikkert han bryr seg..Evt kan du si at bf ikke er tilstede fordi han ikke kan akkurat nå av div. grunner men at han elsker sønnen deres og vil hans beste? En liten hvit løgn, kanskje? Noen fedre er skikkelige rasshøl, har en slik bf selv, han dukker opp når han gidder og det er sjelden..men han har aldri vært voldelig eller slem, bare en skikkelig egoistisk dust:( Feil far, ja, men han gav meg en herlig datter:)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #4 Skrevet 25. september 2010 Her kaller ungen min sambo for pappa. men han har vert i livet til ungen siden jeg var 6 mnd på vei. Bio far har aldri hatt noe kontakt med oss. Ser ikke noe galt i det egentligt. Slik jeg har sagt er at om bio far skulle dukke opp og plutselig vil leke pappa så i første omgang er han "truls" ikke noe annet han bor tross alt 360 mil unna oss og om han kommer ned her en gang på besøk og så reiser hjem igjen så aldri godt og si når han kommer ned igjen. Men om han blir og vil ha kontakt så er han far og får bli kalt far. Men når ungen blir eldre og kan forstå situasjonen skal jeg såklart fortelle men jeg skal ikke sette "truls" til og være den onde fordi om han har gjort mye galt og såret og brutt løfter osv osv..
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #5 Skrevet 25. september 2010 Ser ingen grunn til at han ikke kan kalle din nåværende samboer for pappa i dette tilfellet. Jeg har ei venninne som har et barn der faren aldri har vært tilstede eller ville hatt noe med barnet, men denne gutten har fått en ny kjempesnill pappa som han kaller for pappa:) Altså den nye samboeren til venninnen min.
geirlauk Skrevet 23. januar 2017 #6 Skrevet 23. januar 2017 (endret) Vi kaller han bare "Kjell" her nå.... Min sønn er nå 3år og 7mnd. Vi flyttet fra Kjell da han var 9 mnd. Jeg og kjell kranglet mye, og det endte med at han ble voldelig mot meg og barnet. Han ble anmeldt for vold i familie forhold. Etter dette har han ikke hatt ungen, jeg kontaktet BV da familiekontoret mente han skulle ha sønnen sin alene annen hver helg. Kjell hadde ikke bil lappen da, og hans mor har fyllekjørt med sønnen vår i bilen en gang før!!! Faren til Kjell er også alkoholiker og innrømte en gang vi var hos dem, at han slo Kjell da han var liten.... Jeg prøvde en periode etter beskjed fra B.V og F.K å la Kjell ha samvær med sønnen vår hjemme hos oss.... Han uteble mange ganger og ikke ga beskjed, jeg måtte ringe og avtale nytt møte osv... Etter mange møter hvor han ikke møtte, sa jeg at nå var det nok! du får ikke såre sønnen MIN mer!! Du får gå rettsak om du vil se han mer.... Ikke hørt noe på over 1 år nå. Sønnen min har fått julegave en gang, føste jul etter bruddet, (bruddet var i november 07) Far familien ringer ikke på bursdager eller jul.... Jeg har nå en ny kjæreste (siden nov 08) vi venter barn i april 2011... Sønnen min sier hele tiden "Du er pappan min du" til min kjæreste... Kjæresten min elsker sønnen min, å vært en "pappa" for han i snart 2 år... Han har aldri kalt sin egen pappa for pappa.... Er det feil å la sønnen min kalle stepappan for pappa? Han har jo ikke noen pappa stakkar! Eneste jeg får til svar når jeg spør kjell når han skal begynne å ta ansvar er "det kommer en tid senere" Far til Kell mener vi burde dele 50/50, så Kjell slipper å jobbe så mye??? Betaler 1870 i barnebidrag. å må vist jobbe ræææva av seg?? Noe jeg har sagt at er UAKTUELT! sønnen vår kjenner ikke Kjell.... Hva synes dere? Jeg har ikke kontakt med hverken BV eller FK nå... BV ble forresten meldt av meg, siden FK mente han skulle ha sønnen sin, + at Kjell har hatt/har narkotiske problemer med hasj og amfetamin... Vet ikke hva jeg skal gjøre, er det greit sønnen min kaller stepappa for pappa? han sier "TOM" (oppfunnet navn) og veldig sjeldent pappa, men vi har ikke kommentert det når han sier pappa, og "Tom" sier ja? Tror dere en gutt på 3,7 år tenker "hvor er pappan min?" Hva skal jeg si om han spør meg? Når er han gammel nok til å skjønne at Kjell ikke var så snill mot oss? Redd for å si noe feil så sønnen min ikke føler seg elsket.... Jeg kan virkelig si en ting sikkert... Jeg har fått verdens beste sønn, med verdens mest feil mann..... Selv vokste jeg opp alene hos mor, og far var aldri til stede. Men, selvom faren min var en uansvarlig, apatisk latsabb, så vet jeg at moren min har mye av skylden for forholdet mellom henne og far, og meg og far. Hun manipulerte meg til å tro at han var skurken (en halvsannhet) - trolig i frykt for at han skulle gjøre det samme med meg mot henne (les: Wikipedia - Hobbesian trap). . Jeg kjenner verken deg eller barnefaren, men antar -utifra statistikk OG utifra måten du formelerer deg på - at du er delvis ansvarlig for at dere har et forsyrnet forhold. Og dette forsyrnete forholdet kommer INGEN til gode - SPESIELT IKKE BARNET! Så derfor håper jeg du (om ikke faren) klarer å bite i det sure eple og gjøre den ansvarlige tingen, nemlig å forsone. Bli venner! Vær så snill! For barnet! Lær fra mine foreldres tabber! Vær så snill! Hilsen år 2017 Endret 23. januar 2017 av geirlauk
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #7 Skrevet 23. januar 2017 Selv vokste jeg opp alene hos mor, og far var aldri til stede. Men, selvom faren min var en uansvarlig, apatisk latsabb, så vet jeg at moren min har mye av skylden for forholdet mellom henne og far, og meg og far. Hun manipulerte meg til å tro at han var skurken (en halvsannhet) - trolig i frykt for at han skulle gjøre det samme med meg mot henne (les: Wikipedia - Hobbesian trap). . Jeg kjenner verken deg eller barnefaren, men antar -utifra statistikk OG utifra måten du formelerer deg på - at du er delvis ansvarlig for at dere har et forsyrnet forhold. Og dette forsyrnete forholdet kommer INGEN til gode - SPESIELT IKKE BARNET! Så derfor håper jeg du (om ikke faren) klarer å bite i det sure eple og gjøre den ansvarlige tingen, nemlig å forsone. Bli venner! Vær så snill! For barnet! Lær fra mine foreldres tabber! Vær så snill! Hilsen år 2017 Hvorfor drar du frem en tråd fra 2010? Rimelig sikker på at de har tatt en avgjørelse på om han skal kalles pappa eller ikke nå.... Anonymous poster hash: 5ec67...68a
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #8 Skrevet 23. januar 2017 Jeg synes ikke det er greit at han sier Pappa om din nye samboer. Jeg har selv barn med en håpløs idiot. Det kan gå årevis mellom hver gang vi hører fra han. Men det er deres pappa uansett hvordan man vrir og vender på det. Anonymous poster hash: 1cf91...0ff
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #9 Skrevet 23. januar 2017 Hvorfor drar du frem en tråd fra 2010? Rimelig sikker på at de har tatt en avgjørelse på om han skal kalles pappa eller ikke nå.... Anonymous poster hash: 5ec67...68a He He He! Det så jeg ikke før jeg svarte! Får håpe Kjell har fått orden på livet og stiller opp for barnet sitt nå da 😊 Anonymous poster hash: 1cf91...0ff
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #10 Skrevet 23. januar 2017 He He He! Det så jeg ikke før jeg svarte! Får håpe Kjell har fått orden på livet og stiller opp for barnet sitt nå da 😊 Anonymous poster hash: 1cf91...0ff Ja, for ved et trylleslag sluttet han med vold, amfetamin og alkohol og ble en krempappa! Anonymous poster hash: dcc23...2db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå