Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #1 Skrevet 25. september 2010 Hvis ditt barn skal på kino, og dere har bedt med en venn er det ikke da riktig at dere også betaler kinoen for denne vennen/venninnen?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #2 Skrevet 25. september 2010 Det spørs. Flere detaljer takk:-)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #4 Skrevet 25. september 2010 I dette tilfelle er det min sønn som skal på kino, vi har bedt med en tidligere bhg kamerat. Jeg mener at så lenge vi ber han skal vi betale? Vet at hans mor vil betale, men syns det blir feil.
Villa Perlesukker Skrevet 25. september 2010 #6 Skrevet 25. september 2010 Den som inviterer betaler synes jeg, men når det er sagt så er det greit å ta imot betaling om foreldre presiserer
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #7 Skrevet 25. september 2010 Der må dere bare føle dere frem.. Jeg ville ønsket og betle for mitt eget barn uannsett:)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #8 Skrevet 25. september 2010 Jeg ville betalt også om jeg inviterte med et barn, men om moren insisterer på å betale så la henne gjøre det. Spander heller noe digg på guttungen:-)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #9 Skrevet 25. september 2010 Det er vanlig at barnegjester også betaler for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #11 Skrevet 25. september 2010 dersom jeg hadde bedt en venn av dattern min med, så ville jeg tatt det som en selvfølge å betale det. Men dersom dattern min hadde blitt invitert med en venn av henne, hadde jeg tatt det som en selvfølge å betale for det og..
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #12 Skrevet 25. september 2010 Når jeg/vi inviterer med oss et barn på en aktivitet, så regner jeg også med at vi betaler. Som regel insisterer likevel foreldrene på å betale. Jeg setter uansett pris på at foreldre ikke tar det for gitt at andre betaler når ungene blir invitert på noe. Når ungene her blir invitert med på noe, så sender jeg alltid med penger (og informerer foreldrene som inviterte om at de har med seg penger for å betale for seg selv). Noen ganger betaler de selv mens andre ganger kommer de hjem igjen med like mye penger som jegs endte med:)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #13 Skrevet 25. september 2010 Ja, dersom man inviterer med noen på kino så synes jeg man skal betale for billetten.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #14 Skrevet 25. september 2010 Hvis jeg hadde invitert et en venn av barnet mitt med på kino, ville jeg tatt det som en selvfølge at jeg betalte. Ikke vet jeg hvordan økonomien til vedkommendes foreldre er, og kinoen kan jo være en ekstrautgift som spolerer hele månedsbudsjettet deres (satt på spissen). Men, man vet aldri, noen er alene med flere barn og har dårlig råd. Ville ikke satt de i en ekkel situasjon.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #15 Skrevet 25. september 2010 Er sånn jeg føler det og;-) HI
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #16 Skrevet 25. september 2010 Slik tenker jeg på nesten alt om man inviterer noen til og bli med på noe. om man invitere venner/familie på middag så betaler man jo maten selv og lager den. ikke akkurat normalt at gjestene tar med mat. men noen ganger tar gjestene med seg en gave til husverten. Hadde selv tatt som en selvfølge at jeg også betaler for vennen til mitt barn, hadde på en måte tatt det som en selvfølge andre veien også men hadde uansett sendt med penger til barnet mitt om det skulle vært med på kino eller lignende med en venn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå