Gå til innhold

uff.. bæsjer alle under fødsel? ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det helt normalt å gjøre dette under fødselen?

hva skjer om man føder i badekar da? ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt og veldig vanlig, mn ikke alle gjør det. Får du klyster først er det mindre sjanse for å gjøre på seg :)

Skrevet

Det er helt normalt, men ikke alle bæsjer på seg. Jeg bæsjet ikke under fødsel, men jeg bæsjet unormalt mye dagen før fødsel så jeg fikk tømt tarmen ganske så godt på forhånd;)

Skrevet

Jeg gjorde det ikke. Tror jeg.

Men tenk nå ikke på det. Jordmødre er såå vant til det, og jeg skal love deg du vil være mer opptatt av andre ting når det står på.

Skrevet

Man får jo tilbudt klyster, hvis det er tid til det.. Da kommer det vell ikke noe.. hehe..

Jeg fikk klyster, men vet ikke om jeg "dreit meg ut" under fødselen ;)

Skrevet

ja, det er normalt i og med hodet til baby klemmer på endetarmen når det skal ut. men det er også normalt å få klyster på forhånd. Så hvis man får tømt seg godt nok da, så kommer det så lite at man vil ikke merke det eller så kommer det ingenting.

Jeg rakk ikke å tømme meg ferdig. Følte at det kanskje kom noe, men vanskelig å si da hodet til babyen kjennes ut som en kjempebæsj. uansett, så er jordmødrene flinke til å fjerne dette kjapt og diskret og du kommer neppe til å bry deg verken under eller etter fødsel.

Husker selv at jeg kviet meg forferdelig for dette, men det var ikke så farlig som jeg hadde trodd. Det er ikke det jeg tenker til neste gang ihvertfall.

Det kommer mye annet gusj ut når du føder, bæsjen er bare smuler i forhold til alt det andre som kommer. Masse blod og stæsj.

Skrevet

antar jeg gjorde det, men fokuset var vel heller på smertene det følgte med det å få en unge ut mer enn på hva som skjedde ellers...på film kan man se damer som kjeppjager folk de ikke liker ut av fødestuen - for meg var det mer slik at en helt korps kunne kommet inn uten at jeg hadde merka no...fikk med meg at noen kom og gikk, aner ikke hvem, og ga rotta i det og på tidspunktet

Skrevet

Det er helt vanlig, men jeg gjorde ikke det. Kroppen ordnet opp selv de siste dagene før fødsel (var MYE på do) og siste rest ordnet miniklyster. Men husker jeg var veldig redd for det, selv under pressriene da jeg hadde drittvondt (hehe), men samboer hintet til jordmor som ba meg ta det med ro; hvis det skjedde så var det helt vanlig. Etter fødselen kom hun bort til meg og sa "det kom ingen bæsj". Hehe, alt hva vi bryr oss med. Men av en eller annen grunn så forsvant alle andre hemninger, og fostervann,urin, blod og spy brydde jeg meg lite om ;)

Skrevet

Jeg tenker mest på samboeren min som skal sitte der, hvis jeg bæsjer eller noe sånt. Han kommer jo til og syns at det er ekkelt sikkert...

Det er grunnen til at jeg ikke vil at han skal være der under fødselen..

Men han vil, så.. Da kan jeg jo ikke akkurat nekte han...

Skrevet

Jeg tror at det stort sett alltid kommer ut litt. Selv merket jeg ingenting, men min samboer sa at det kom litt og at jordmoren tørket fort og diskre. Det er det minste man skal bekymre seg for før og i en fødsel etter min mening.

Skrevet

Jeg "dreit meg ut" under begge fødslene mine... Men det tenkte jeg ikke på i hele tatt.... Når press riene kommer, så trykker man det man makter å da kommer det både her og der.... Som tidligere nevnt så tørker jm det fort og diskre vekk... Mannen min var jo med, men han brydde seg heller ikke om det.... Han var bare mest opptatt av hvordan jeg hadde det og var bare lykkelig og glad når det var over... Menn er jo fornuftige de oxo og skjønner hvor stort det som skal ut egentlig er og at litt bæsj er helt normalt.... Min mann har hvertfall aldri sakt noe om det i ettertid.... Den lille detaljen der blir glemt i den STORE sammenhengen ;)

Skrevet

Jeg bæsjet så det sang da jeg fødte, og jordmor gjorde til og med et nummer ut av det ved å si at "jaaa, nå kommer det bæsj, da blir jordmor glad - da trykker du bra". Hehe... nå har min samboer et veldig avslappet forhold til bæsj så jeg tror ikke han så på det som noe problem.

hvis dette er et problem for deg, be om klyster når du er igang.

Skrevet

Nei. Det gjorde jeg ikke, og hadde jeg gjort det, hadde jeg syntes det var heeelt forferdelig! Er ikke alle som blir så fjerne, at de ikke merker det som er irundt de, som flere av de over her skriver!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...