Gå til innhold

å være pen og ikke være....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser på meg selv som mindre pen....

Skulle hatt regulering (som mine foreldre aldri betalte)

Overvektig

Rar nese.......

Store ben

Henge pupper

Og alt for brede hofter!

Guuud jeg kunne gjort mye for å være pen!!

etter babyen er født, skal jeg søke om å minske magesekken :)

Skrevet

Det varier veldig hva jeg ser på meg selv som. Noen ganger syns jeg at jeg ser fin ut, andre ganger ikke. På bilder av meg selv ser stort sett jævlig ut. Etter at jeg fikk barn syns jeg at jeg har tapt meg veldig. Mindre søvn, mer stress, mindre tid til å ivareta utseende... ja, det gjør at jeg rett og slett ikke syns jeg ser så bra ut for tiden.

Men er det ikke også slik at pene kan bli forhåndsdømt da? For eksempel at de ikke er smarte?

Skrevet

Før jeg fikk barn aså jeg meg selv som pen. Tok vare på kroppen og var veldig opptatt av klær, sminke og utsene. Fikk mye oppmerksomhet.

Etter jeg fikk barn ser jeg på meg selv som helt ordinær. Har en del kilo som jeg ikke har fått av. Mindre tid til shopping, sminke og alt som har med utsenet å gjøre.

Jeg liker fortsatt å ordne meg, men har ikke like mye tid som før. Det positivet er at jeg ikke bryr meg så mye lenger.

Skrevet

Jeg er fornøyd med meg selv! :) Syns jeg er helt okei..

Skrevet

Jeg ser på meg selv som pen, men jeg synes jeg var penere før jeg fikk barn.

Skrevet

Jeg er plassert nærmere stygg-enden av skalaen, i utgangspunktet hadde jeg et helt ordinært - sjarmerende var ordet som beskrev meg, men så la jeg på meg 50 kilo. Overflødig kroppsfett ødelegger fasongen og sjarmen hos de fleste, særlig når det blir så mye.

Det er slik at man blir 'usynlig' for noen når man blir så stor som jeg er nå. Da er det faktisk befriende med barn som heller kommenterer at "oi, du er tykk....", "ja, jeg er nok ganske tykk. Er det ikke flott at vi alle er forskjellige? Tenk om vi hadde sett like ut; da hadde ingen sett forskjell og visst at du var deg, og jeg var meg" - og så har jeg en ny venn. Jeg vet jo at jeg er mindre heldig med utseendet nå, men jeg har ikke blitt mindre smart selv om jeg har blitt tykkere ;)

Vi har alle fordommer, og denne kjenner jeg jo at lever litt i megselv også! Men det er lettere å finne det smarte i andre mindre vakre mennesker når jeg selv tilhører samme kategorien! ;)

For en flott måte å belyse denne typen fordommer på forresten! Velskrevet tankevekker!

Skrevet

Jeg synes jeg er fin, men vil ta av noen kilo for å føle meg på topp igjen..dømme andre gjør jeg aldri.

men...man kan fint få jobb i tv om man er stygg. se på karen marie ellefsen....mindre pen kvinne vet jeg faktisk ikke om...

Skrevet

jeg holder meg godt..Særlig etter at jeg har gått ned maaaange kilo og har begynt å trene. Merker at jeg får mer oppmerksomhet nå enn da jeg var 25.. (er 33) har fått kropp som en tenåring, og jeg tror ikke ansiktet ser så værst ut heller..;-)

Jeg er pen. Men har mange stygge dager likevel..der man føler seg som snerken på kakaoen..

Skrevet

Jeg er ikke i "snu seg etter på gata" kategorien lenger nei.....det er fordi jeg har 4 barn, jobber og studerer ved siden av:):)

Men stort sett fornøyd. En dag skal jeg fikse tennene mine, og så kommer puppene i neste rekke. Når jeg får tid til å trene igjen, så regner jeg med at jeg skal bli penere med åra. Er snart 40 da....

Skrevet

Før jeg fikk barn elsket jeg kroppen min, selv om jeg hverken var ultratynn og deilig. Men jeg var på trivselvekten min, jeg hadde flat og fin mage. Små, men pene bryster. Sprettrumpe, og litt runde lår og hofter. Jeg oset av selvtillit, og visste at jeg var fin nok som jeg var. Var 164, og veide 68 kg.

Idag hater jeg kroppen min og meg selv. Er feit, deprimert og vet at jeg er mere søppel enn nydelig kvinne. Og jeg er bare 22, men er allerede ei trasig, stygg husmor og småbarnsmamma. Jeg er den trofaste klippen som holder fortet, passer på huset og barna, men som er stygg som juling.

Skrevet

Må si jeg er midt på treet. Ikke pen, men heller ikke stygg...

Kroppen min er helt vanlig slank, 36/38 i str, 65kg og 173 høy. Helt vanlig er jeg, verken mer eller mindre.

Skrevet

00:52

Det du skriver sier noe om hvor forvridd vi ser kroppene våre. Jo du er slank, sikkert ikke veldig tynn men det er mange som er større enn deg som også er slanke. De fleste som er mindre enn deg er tynne (og det er det heller ikke noe galt eller stygt ved)..

Jeg er nok pen, men skulle gått ned 10-15 kg. Overvekten er en ting, men jeg merker at jeg blir møtt på en annen måte nå enn da jeg var var 36. Min personlighet er livlig og glad, jeg spøker mye og snakker mye. Det merker jeg at er mindre akseptert når jeg er overvektig enn det var da jeg var slank.

Skrevet

Ser på meg selv som ganske pen, men alle har vi våre dårlige dager...

Var naturligvis penere når jeg var yngre, strammere kropp, flatere mage og mindre rynker. Behøver mer sminke nå enn før!

Skrevet

Jeg syns jeg er veeeldig pen med sminke og fine klær, men jeg har dager der jeg føler meg som et takras! Med andre ord er jeg ingen naturlig skjønnhet, slik jeg ser det. Er fornøyd med kroppen min - er ganske tynn, 48 kg og 165 cm men syns jeg har fine former (hofter, rumpe).

Hehe, jeg studerte helsepsykologi for noen år siden og der leste jeg om forskning som tydet på at de aller fleste tror de er penere enn de egentlig er.

Skrevet

...øh, hæ? Så de "uheldige" over oss her er egentlig enda styggere enn det de tror de er?

Jeg har et ganske ordinært utgangspunkt. Heldigvis så tar jeg vare på meg selv, trener, klipper håret i en fresh sveis, spiser god mat, kler meg for det meste smart. Og så har jeg lært meg å bruke øynene mine. Jeg kan smile med øynene mine og det er attraktivt.

Nå er jeg 30 år og har fått ei skikkelig feit rynke over hele panna (der kom takka for et utrykksfullt ansikt...), men likevel mener jeg at jeg ser bedre ut nå enn for 5 år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...