Gå til innhold

Syk baby - trenger råd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min på 7 mnder har siden torsdag hatt feber og vært litt utilpass. Han er en veldig rolig og fornøyd gutt i utgangspunktet, så dette var litt uvant for oss. Feberen toppet seg i går, men likevel ikke på mer enn 39 grader. I går kveld da han la seg var han feberfri, men våknet og var misfornøyd på natta. I dag var han på det meste opp i 38,2 grader i temp, men han virker fortsattmisfornøyd. Vi har tenkt at det er tenner på gang - han har tatt seg litt til munnen - og dermed gitt ham paracet. Det virker godt på han og han blir da blid og fornøyd, leker og ler.

Men i kveld da jeg snakket med mamma mente hun at det kunne være uvi og at vi absolutt burde kontakte lege. Tanken har ikke slått meg, men ble litt stressa nå. Noen som har erfaring med liknende symptomer og/eller uvi hos baby?? MÅ jeg til legen i helga om feberen ikke blir høyere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror neppe det er uvi. Vi har som regel at vi kontakter lege dersom ungen har feber i 3 dager uten noen klar grunn. Uten at jeg skal påstå det er det riktige å gjøre da.

Skrevet

Tusen takk for svar! Kan jeg spørre hvorfor du tror at det neppe er uvi?

Skrevet

Lukter bleien spesielt, merker du at han gråter når han tisser, har urin uvanlig farge.

Har hatt tre unger og ingen av dem har hatt uvi, og det er jo ikke noen vanlig sykdom å få som barn. kun 2% av guttene har hatt uvi ved 8 års alder. Men jeg skal jo ikke si at det ikke er det som feiler gutten din.

Skrevet

Jeg har en liten gutt som har hatt uvi! Det er sjeldent ja, men min fikk det da han var 3 mnd og ble lagt inn på sykehuset da. Grunnen til at vi dro på legevakta var at han hadde feber i 3 dager som til slutt steg opp mot 40 og vi fikk den ikke ned da vi ga paracet. Det viser seg at han er født med en feil på urinlederen som fører til at han ikke fikk tømt nyrene skikkelig og da ble det infeksjon. Han er nå 1,5 år og har ikke hatt det flere ganger men er på kontroll innimellom på sykehuset for å se om han vokser det av seg eller om det blir operasjon.

Sier ikke at det er det samme hos din baby, men ville bare fortelle hvordan vi oppdaget uvi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...