Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #1 Skrevet 25. september 2010 Ville dere kjøpt en leilighet til 2,8mill, 110 kvm og ferdig til våren. Eller enebolig til 3,5mill? Fordelen med leiligheten er at jeg vil ha penger i bakhånd, og betraktelig storre økonomisk frihet. (er alene med en jente på 3år). Hvis jeg kjøper enebolig må jeg låne 500 000, samt ha en god del velikehold på huset (etter som årene går). Men plusset med eneboligen er at jeg vet det er et hus jeg vil bo i til jeg blir gammel, sentralt, helt nytt, 4soverom. Ja, perfekt. Men samtidig; hvis jeg en gang skulle møte en mann, er det ikke sikkert han vil bo der. Hva ville dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #2 Skrevet 25. september 2010 Helt klart hus. Og jeg ville ikke vært uten noe lån. Tenk hvor mye du må skatte av lønn i tillegg til formueskatt på det resterende egenkapitalen. Det lønner seg ikke å ikke ha lån. Ville ha kjøpt hus og hatt 500.000 i lån.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #3 Skrevet 25. september 2010 Hus er best Bedre å være barn i et hus med hage, bare springe ut og leke i trygge omgivelser. Hus stiger også mer i verdi, så om din fremtidige mann skulle ha lyst til å kjøpe et annet sted sammen med deg, så har du uansett tjent. Og så slipper du masse rare naboer med ugunstige døgnrytmer, illeluktende matvaner, og ikke minst irriterende støyvaner. Hus, hus, hus!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #4 Skrevet 25. september 2010 Kjøpt huset! Jeg startet med nøyaktig det samme som deg i fjor... Jeg kjøpte hus til 2,5... Godt å ha penger i bakhånd. Det må da finnes flere hus til salgs i området der som ikke koster så mye at du må ta opp lån??? Hus er alltid best på lang sikt... Deilig å tenke på at barna mine har et fast holdepunkt i livet. Ikke tenke på å flytte noe mer...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #5 Skrevet 25. september 2010 Hus, uten tvil! 500 000 i lån er jo ingenting!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #6 Skrevet 25. september 2010 Det lønner seg faktisk ALDRI å ha lån.. Formueskatten er ingenting i forhold til å kaste penger ut vinduet på renter... Spør hvilken som helst økonom og du vil få samme svaret: Det lønner seg aldri med lån!!!!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #7 Skrevet 25. september 2010 Jeg syns ikke det var så lett å svare på. Som alenemor kan det nok være slitsomt å skulle ha alt annsvaret med vedlikehold av en enebolig. Vasking. Snømåking. Gressklipping. Maling. osv osv Men på en annen side blir dette ett langvarig og stabilt hjem for ungen din og du vil få god plass til hobbyer i hjemmet både for deg og ungen.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #8 Skrevet 25. september 2010 Hvem i all verden har du hørt det av? da er vel de fleste millionærer uenig med deg iallefall!! Det er ikke bare formuen du må skatte av men tenkt hvor mye mer du må skatte hver eneste måned av lønnen din hvis man ikke har lån! Hvis du prater med noen oppegående mennesker så vil du få høre at det lønner seg med litt i lån..
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #9 Skrevet 25. september 2010 huset! Litt lån er jo ikke så farlig. Vil jo si du har bra økonomisk frihet likevel. Lån 600 så har du litt penger i bakhånd likevel-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå