Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #1 Skrevet 25. september 2010 Har så lyst til å flytte fra Norge. Alt er så kaldt og mørkt, mennesker ser sure ut...men kan ikke pga barnefar og familien hans. Jeg er fastlåst her i 15 år til:(
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #3 Skrevet 25. september 2010 Nei,da var jeg jammenmei smart og fant meg en utenlandsk mann. Så her sitter jeg med 30 varmegrader, sol og strand..... På den andre siden finnes det mye bra med Norge, som flotte høstkvelder, deilig vår, flotte vinterdager, bra TV-serier, salt lakris, godt helsevesen, som dessuten er tilnærmet gratis, flotte skoler, der man ytterst sjeldent hører om at ungene blir slått av læreren... Finnes mye som er bedre enn sol og varme
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #4 Skrevet 25. september 2010 da bør du nesten velge å se positivt på det så det blir litt lysere for deg de nesten 15 år
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #5 Skrevet 25. september 2010 Jeg har det på akkurat samme måte som deg. Tenker at jeg må være her til barna mine blir 18 år. Siden min yngste er bare 11 uker gammel, så er jeg ganske fastlåst jeg også. Synes det er utrolig tungt og har blitt veldig deprimert av det. Men ser ingen utvei - men det skal sies at jeg er utendlandsk, og familien min bor i et annet land, så jeg føler meg ekstra lei meg.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #7 Skrevet 25. september 2010 Skjønner at det er mye bra å være her i Norge. Skolevesen, helsesystemet osv. og familien til barnefar er super greie. Hadde det ikke vært for dem så hadde jeg ikke vært her... Jeg vet jo at barna trenger samvær med barnefar og besteforeldre og det er jo på grunn av de at jeg er her. Misforstår meg ikke, jeg er ikke egoistisk person. Vil jo at de skal beholde kontakt, men noen ganger skulle jeg ønske at jeg også kan ta mine valg uten å tenke på andre hele tiden. Bare barna mine og meg... Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #8 Skrevet 25. september 2010 Jeg er også utenlandsk og kom til Norge pga mannen min. Vi var gift i 2 år før vi stiftet familie. Jeg var veldig klar over at jeg kommer til å være fastlåst i hvert fall 20 år fremover da det er uaktuelt for mannen min å flytte til utlandet. Så skulle vi skille lag må jeg fremdeles bli i Norge, med mindre jeg flytter uten barn og det er selvsagt uaktuelt. Har fremdeles hjemmelengsel til hjemlandet, familie og venner der, mentaliteten og ikke minst klimaet!!!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #9 Skrevet 25. september 2010 Jeg er vaskeekte nordmann selv, men jeg har bodd i utlandet og kan sånn sett forstå deg. Det er mye jeg savner her hjemme. Men man får gjøre det beste ut av det. Selv har jeg valgt å bosette meg et sted det er en del utlendinger, så blir det litt mer internasjonalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå