Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #1 Skrevet 25. september 2010 Er det vanlig at en på 2 år og 1 mnd kan synge hele bæ,bæ lille lam?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #2 Skrevet 25. september 2010 Tja, mine kunne alle 3 versene på "på låven sitter nissen" når de var på den alderen.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #3 Skrevet 25. september 2010 ja det er helt normalt.... du har ikke noe geni unge!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #4 Skrevet 25. september 2010 Hehe, det er ikke min unge vi snakker om.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #6 Skrevet 25. september 2010 hvis barnet kan kun en sang så er det nok litt "etter" de andre,ja..
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #7 Skrevet 25. september 2010 NEI det fleste 2 åringer jeg kjenner synger ikke enda .
tine0810 Skrevet 25. september 2010 #8 Skrevet 25. september 2010 min synger som bare det, men ikke lett å høre hva han synger:-)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #9 Skrevet 25. september 2010 Min er 2 år og 4 mnd. Hun har synget lenge, og kan hele 'bæ bæ lille lam', 'Kjære Gud jeg har det godt' og 'Ormen Lange'. I tillegg kan hun deler av mange andre sanger. Hun teller også til 15 og prater som en foss. Hun har også sluttet med bleie.. Så jeg er stolt av mitt lille gull, men tror nok ikke hun er noe mer begavet enn andre barn. Kanskje bare litt tidlig ute på noen områder. :-)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #10 Skrevet 25. september 2010 hu min er SNART to år, og hun har lenge kunnet synge bæ bæ lille lam, ormen lange, bjørnen sover osv. helt heerlig å høre på, men aldri tenkt på hu som et "geni" av den grunn gitt.
Jeena Skrevet 25. september 2010 #11 Skrevet 25. september 2010 Tror ikke at de fleste klarer dette nei, det er ihvertfall ikke min erfring med 2-åringer. Synes ungen er flink jeg Noen er så snare til å blande inn begrepene begavet og geni, tenker på noen av svarene du har fått her. Om en toåring kan synge det ene eller det andre har overhode ikke noe med iq å gjøre, noen er flinke til det ene, og noen til det andre. Jeg synes alle skal være stolte av barna sine uansett
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #12 Skrevet 25. september 2010 mitt barn lærte seg første linja av bæ bæ lille lam, allerede når h*n var 1 år. Nå er h*n 20 mnd, å kan hele sangen. Kan også klappe klappe søte, og en del tekst på andre barnesager...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #13 Skrevet 25. september 2010 Det er da helt vanlig. Noen 2-åringer er litt treigere, men når de har fylt to år er det mange som synger bæ,bæ. det er vel ofte en av de første sangene de lærer? Min kunne mange sanger på 2-årsdagen. Sang bæ bæ ved 18 mnd, om ikke før. Skjønner ikke at dere kan si at det ikke er vanlig. (jeg jobber i barnehage. Men så synger vi veldig mye også da)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #14 Skrevet 25. september 2010 hvordan måler man egentlig iq på barn? Mitt barn har 3 språk å lære seg, er 2 år og synger ingen sanger. Snakker lite, og bruker ordet "denne" til det meste. KOmmer mer og mer, men har ikke bekymret meg da jeg vet de som lærer seg flere språk bruker lengre tid. Venninne sin datter prater og synger i fleng. Men hvem er da smartest? Når kan man se om barnet er mer begavet eller ei?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #15 Skrevet 25. september 2010 Spørsmålet var vel ikke om barnet var begavet eller ikke, men om det var vanlig. Klart at man ikke kan måle iq på sånt, barn er jo bare forskjellige og utvikler seg forskjellig på forskjellige områder. Jeg mener det er helt vanlig å ha såpass velutviklet språk ved 2-årsalder, men det er også noen barn som ikke er der enda. I ditt barns tilfelle er det jo helt normalt å ikke snakke så mye enda. Men det vil jo hun/han raskt ta igjen.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #16 Skrevet 25. september 2010 er vel ikke altfor uvanlig. Dattern min er 2 1/2 år og synger ganske mange sanger,har sunget siden hun begynte å prate, og kan i tillegg et par strofer av engelske sanger hun hører ofte. Hun har en god hukommelse og god hørsel:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå