Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #1 Skrevet 25. september 2010 har ett barn og ønsker meg så inderlig ett til. er det så urimelig? mannen sier NEI. mannen har 3 tilsammen. da blir det vel skilsmisse da!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #2 Skrevet 25. september 2010 Helt feil at han skal bestemme det alene, og nekte deg flere fordi han barn fra før. Hadde vært skilsmissegrunn for meg også, om han ikke hadde gått med på ett barn til. Hvorfor skal du straffes for hans fortid, for å si det slik.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #3 Skrevet 25. september 2010 Det er feil for han å skulle nekte deg å få flere barn og det er feil av deg å skulle tvinge på han barn han ikke ønsker. Dette er noe man burde snakke litt om når man blir sammen med noen som har barn fra før, det kan faktisk være at de ikke ønsker flere. Dere får sette dere ned sammen og ta en prat, der du forteller at for deg er det helt utenkelig å ikke skulle få flere og se hva han har å si. Om han muligens kan tenke seg barn i fremtiden må du vel bestemme deg om det er godt nok. Om han sier at det er fullstendig uaktuelt får du jo ta det derfra. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #4 Skrevet 25. september 2010 Når man velger seg en mann med barn fra før så vil man jo nødvendigvis måtte godta å få færre barn enn om man hadde valgt en mann uten barn.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #5 Skrevet 25. september 2010 Stakkars mann han forstår ikke alvoret i hva han krever av deg. At du skal leve med kun et barn. Jeg hadde ALDRI godtatt det, om det ble presset nedover ørene på meg av en egoistisk side hos min mann. Om man har så rare forventninger til sin partner, så bør man advare om det på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #6 Skrevet 25. september 2010 HI her jeg tok dette temaet opp med ham etter kort tids bekjentskap pga at han hadde to barn fra før. da sa han at det var ok. jeg er så sinna på ham at jeg føler jeg forakter ham. hvordan kan jeg bo sammen en mann jeg forakter? vi har vært sammen i 5 år.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #7 Skrevet 25. september 2010 Da må dere prøve å snakke skikkelig om det...og begge må klare å sette seg inn i hverandres situasjon!!! Slik det virker her, kan jeg tenke meg at begge KUN slenger ut sin mening, og nekter å høre på den andre fordi dere bare skal ha det på deres måte. Da bli i alle fall ingen ting løst! La ham forstå dine meninger, men si det på en konstruktiv måte. Ikke hvis jeg ikke får et til barn så blir det skilsmisse!! Og hør litt på ham og, hvordan han tenker.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #8 Skrevet 25. september 2010 Du kan ikke påtvinge en mann et barn han ikke ønkser. For med er DET totalt urimelig. Jeg har stor forståelse for at du ønkser flere barn, men mener du virkelig at dine ønsker teller mer enn hans? Hvorfor skal du få tvinge din vilje igjennom på noe han absolutt ikke ønsker? Det er helt redelig av han å ikke ønske seg flere barn. Folk må få lov til å ønske seg akkurat så mange barn de selv vil. Noen vil ha ett. Noen vil ha 5, eller 10 for den saks skyld. Han har nå 3 barn, kanskje han synes det var mer enn nok? Hvorfor skal ikke du respektere hans ønske? Jeg ønkser meg ikke flere barn enn de jeg nå har. Jeg hadde blitt eitrende forbanna om mannen skulle påtvinge meg et eller flere barn til. Å få et barn er jo ikke det samme som å ønske seg en materiell ting - det er en forpliktelse og et ansvar som varer livet ut!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #9 Skrevet 25. september 2010 jeg tror jeg føler meg lurt da han for fem år siden sa at det var ok med to barn til. og nå etter at vi har fått ett barn i sammen, så sier han nei. hadde han sakt dette før vi fikk vårt første barn i sammen så hadde det vært annerledes. da hadde jeg tatt hatten min å gått på flekken. nå føler jeg meg låst i en situasjon jeg ikke vil være i pga at jeg ikke vil at barnet mitt skal bli skilsmissebarn. familiekontoret neste...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå