Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #1 Skrevet 25. september 2010 Hva er oppskriften? Mitt barn har fått mme nå i over 2 mnd. Er 4 mnd, men 2 mnd prematurt. Spiser hver 3-4 time døgnet rundt. Spiser vel gjennomsnittlig 135ml hvert måltid. Virker som det er mest naturlig at de skal sove på natta? Eller har jeg misoppfattet dette? Fint om dere har noen råd:)
Hopptetussa90 Skrevet 25. september 2010 #2 Skrevet 25. september 2010 Mitt barn fikk mme fra fødsel, men sov ikke hele natten før rundt 6-7 mnd. De nettene jeg var heldig
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #3 Skrevet 25. september 2010 Så det er rett og slett oppskrytt da? Ikke at jeg gir mme for at barnet skal sove om natta, men noe jeg har håpt barnet skal gjøre når jeg først måtte ty til mme. Måtte du gjøre noe aktivt med det da, eller sov barnet rundt plutselig av seg selv?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #4 Skrevet 25. september 2010 min jente ble nattammet til hun var 8-9 mnd. Når det var slutt på pupp fikk hun MME, en flaske på kvelde. Da sov hun plutselig natten gjennom. Jeg tipper jenta di er så liten at hun ikke får i seg nok til å sove natten gjennom uansett..
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #5 Skrevet 25. september 2010 Ja, har tenkt det jeg også, at babyen trenger all den næringa. Men hører jo om nyfødte som sover rundt. Det er vel det jeg syns er litt rart, at det kan være så forskjell. Babyen spiser gjerne ikke full porsjon heller på natta, så jeg tenker i mitt stille sinn at hun ikke er så sulten likevel.
Hopptetussa90 Skrevet 25. september 2010 #6 Skrevet 25. september 2010 Gjorde ikke noe aktivt. Det kommer når det kommer, uansett om du gir mm, mme, eller grøt
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #7 Skrevet 25. september 2010 Vi har gitt mme helt fra fødsel,da jeg aldri fikk melk selv og vår sov ikke igjennom hele natten. Men det skjedde plutselig.....det hendte noen netter at han ikke våknet av seg selv,da sa de på HS at våkner han ikke selv så la han sove til han våkner å gi melk da. Plutselig sov han hele natten ...det skjedde fra rundt 4-5 mnd vår er prematur med 1 mnd. Vi la han til samme tid hver kveld,plutselig skjedde det.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #8 Skrevet 25. september 2010 Eldste sov ikke natta før hun var godt over året, og har fortsatt problemer med å sove en hel natt (er 6 år nå). Hun fikk mm kanskje i 1 mnd eller noe, før jeg måtte over på mme. Hjalp ikke noe på nattesøvnen.. Minste spiste mm i ca 2-3 mnd'r, og fikk mme etter det. Sov natta rundt fra den dagen han ble 2 mnd gammel, og er sovedyr enda (3 år) Tror noen bare er sånn
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #9 Skrevet 25. september 2010 Barnet ditt spiser normalt det. Og selv om de får MME er det dermed ikke sagt at de sover natten igjennom. Jeg syns måltidene ble mer regelmessige og hun virket mer fornøyd når jeg begynte å gi MME, men hun våknet fortsatt litt på natta, men ikke like hyppig som før.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #10 Skrevet 25. september 2010 Nesten alle sa det skulle skje når jeg begynte å gi grøt (jeg ammet). Så tror det er flere faktorer inn i bildet. De har jo perioder de vokser mer og da trenger de mer næring. Synes det er en uting når de er så små å tvinge dem til å sove natten igjennom. Kos deg med babyen, og fokuser på det. Hun vil tidsnok sove natten over.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #11 Skrevet 25. september 2010 Jenta mi begynte på MME da hu var 4 uker gammel, og begynte å sove over natta med engang, så det varierer nok!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #12 Skrevet 25. september 2010 Jeg fikk også høre at babyen kom til å sove natten igjennom når vi begynte med grøt. men det gjorde han altså ikke. Han sov ikke natten igjennom før han var 10 måneder. og fortsatt hender det at han kan våkne iløpet av natten. Jeg tror ikke nødvendigvis det har så mye med mat og næringsinntak bestandig. For noen er det det som skal til, for andre ikke. Dessuten er det ikke vanlig at babyer sover natten igjennom så tidlig. Ikke stress med at babyen skal sove natten igjennom, det blir faktisk bare mer slitsomt da, enn om man er innstilt på et par oppvåkninger om natta. De fleste vil sove natten igjennom rundt 1-års alder, men til og med da kan det være noen som ikke vil sove. Det kan være mange grunner til at babyer våkner. Det kan være at de drømmer, de er er kalde, de ligger ubehagelig, bleien er gjennomvåt, de klør i tenner, de har vondt noesteds osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå