Gå til innhold

glukose i urinen. uke 32


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg var på svangerskapskontroll hos fastlegen i går, og der viste urinprøven at jeg hadde 2 i glukose i urinen. (glukose = sukker)

Noen av dere som har hatt det?

 

De tok deretter blodprøve for å måle blodsukkeret og noe som jeg tror het HB. de prøvene var helt normale, så de sa jeg ikke skulle bekymre meg. men kan ikke noe for det, jeg bekymrer meg jo likevel :s

 

Legen sa at dersom urinprøvene fortsetter å vise sukker i urinen, må jeg ta en ny sukkerbelastningstest. det var det verste jeg har gjort. gjorde det for 2 uker siden, og det smakte helt forferdelig. prøven etter belastningen var forresten helt fin.

 

jeg spurte hvorfor det kan være at det nå er sukker i urinen. de sa det kan være at presset på nyren øker ettersom babyen blir større og at den av den grunn lekker litt sukker.

 

huff. det skal ikke være lett. jeg er urolig. vil jo ikke få diabetes eller andre ulumskheter!

 

jeg er nå i 32.uke, og har 63 dager igjen til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt glukose i urinen annen hver gang jeg har vært på kontroll, de andre gangene leukocytter. Men, alle andre prøver er bra, så har ikke blitt gjort noe med det.

 

Legen sa det kan være forurensing i urinprøven, med utflod, at man ikke har tisset ut første skvetten før man tar det på glass, ikke drukket nok dagen før, ikke morgenurin osv.

 

Så ville ikke ha bekymret meg for det, jeg :) Kan jo levere en ny prøve hos legen til uka bare for å sjekke om den er på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...