Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #1 Skrevet 25. september 2010 I blant føler jeg at alle damer så og si har full kontroll. Og liker det. Mens jeg får panikk bare jeg begynner å tenke på planlegging. Skal ha baby på nyåret, er førstegangs. Tenkte å begynne å se etter vogner; herregud, det er jo alt for mange å velge mellom. Jeg gidder seriøst ikke sette meg inn i alt som har med vogner å gjøre, makan til uinteressant stoff! Så jeg vet ikke hvordan vi løser det, mannen min ender vel opp med å velge. Jeg sier meg enig så lenge fargen er riktig. Så innkjøp av klær til den første tiden: man skal ha ullbodyer, ullpysjer, luer, strømpebukser osv. Jeg hater å organisere og planlegge! Begynner å klø innvendig bare jeg tenker på det. Slik er det med pakking også, dersom vi skal på ferie. Pakker i siste liten og har en lei tendens til å tenke at dersom jeg glemmer noe er det jo bare å kjøpe det på reisen. Jeg har kommet fram til at jeg er alt for laid-back til å være dame! De færreste som kjenner meg ville ha trodd det, for det virker som jeg har kontroll. Alt har hatt en tendens til å ordne seg, har foreløpig aldri vært i nærheten av noen kriser grunnet min mangel på kontroll/planlegging. Kan noen vær så snill og si at de også er slik? Men at man allikevel har fått handlet inn alt som skal være klart til baby kommer? Får man automatisk mer kontroll etter man får barn? (Jeg elsker egentlig å være laid-back, sparer både meg og mannen for mye stress).
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #2 Skrevet 25. september 2010 Dytter litt. Må legge til at jeg digger å ta ting på sparket, etter å ha erfart at full kontroll ofte gir unødige bekymringer. Men er dette uforenlig med en liten baby? hi
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #3 Skrevet 25. september 2010 må ikke planlegge alt til punkt og prikke selv med en baby, men noe planlegging er jo greit når man har et barn, skal man ut døra må man planlegge i forhold til hva man trenger å ha med og tar fort litt tid i begynnelsen å komme så langt som ut døra. ser du ikke bryr deg om vogna bare fargen er viktig...trenger ikke å sette seg inn i alt som har med vogner å gjøre for å kjøpe vogn, men vil tro at om man skal bry seg om noe bør det være vogn sikkerhet og bruksvennlighet fremfor farge...gjør det enkelt gå til en utstyrsbutikk, si at dere venter baby og få ekspeditøren til å jobbe litt for dere i forhold til hva dere burde ha på plass før babyen kommer...ellers er et lite tips å huske at butikkene er åpne etter babyen kommer også, kan være litt enklere å se hva babyen trenger når den først er her for da er det litt mer "virkelig". meeeen oppi alt så er det greit å huske at så lenge ungen har en seng/vogn å sove i, og klær til å holde varmen i samt mat, nærhet og oppmerksomhet så er de fleste babyene veldig fornøyde
magica fra tryll Skrevet 25. september 2010 #4 Skrevet 25. september 2010 Jeg er også temmelig laid-back:) Du får alltids tak i det du skal ha før det noen som helst slags krise vettu:) Folk får unger der det ikke er det samme utstyrshysteriet også Sikkert derfor jeg venter unge nr 6 nå,-fordi jeg ikke har et så nevrotisk kontrollbehov som mange damer. Får ofte høre av venninner at de skulle ønske de var litt mer som meg...for det går jo bra allikevel:) Husk at mye av det vi tror er viktig i forhold til utstyr, er ren salgspropaganda. En av ungene mine hadde f.eks ei vogn fra 70-tallet kjøpt på Fretex. Ikkeno problem det vettu. Han er 4 år nå, og frisk og rask;) Osv osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå