Gå til innhold

Dere som har strikket "nøstebarnteppet"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Strikket det til mini, men husker ikke om det var 2 tråds eller 3 tråds som skulle brukes! Var det 2 nøster og var det 170 masker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 nøster og to tråds. Jeg strikker det skrått, altså begynner med tre masker og øker til nøste er nesten tomt, så snur jeg og feller masker. Blir mye finere og en får en pen hullrad på teppe... Har ikke oppskriftn akkurat her, men finner den med å søke på kvasir.

Skrevet

Takk, da fikk jeg bestilt garn!

Kanskje jeg skal prøve meg på å strikke skrått da. Strikker du endemaskene da, eller tar du de bare over? Øker du 2 på hver?

Skrevet

Hei,

jeg pleier å strikke både av 2-tråds, og av 3 tråds. Til nyfødt bruker jeg 3 tråds og strikker til ca 180 masker (kjøper 3 bunter). Til et litt større og tynnere teppe bruker jeg 2 tråds...og strikker da til ca 220 masker (kjøper 2 bunter).

Skrevet

jeg strikker også på skrått foressten.......strikker 3 masker, så øker 1 (feller 1) for hver runde...

Skrevet

To tråds blir slikt nett teppe, mens tre tråds blir tykt.

Jeg liker best to tråds, da er det to bunter.

Skrått med hullrad:

Legg opp tre masker, øk til 6 masker ved å legge på en og en helt vanlig.

Ved 6 masker, begynner du å strikke tre masker, begynner og legger deretter tråden over pinnen og strikker videre(det blir et hull og økning). Begynn enkelt hver pinne med å strikke tre masker vanlig, lag et kast heter det vel(legger garnet over pinnen) og strikk vanlig. Dette lager en fin hullrad rundt teppet. Når nøstet er nesten tomt, (pass på å ha litt så du ikker går tom før teppet er ferdig) snur du ved å strikke tre masker, lager et kast og strikker deretter tre masker til en.

Er ikke flink å forklare, bare spør om det var vanskelig å forstå...

Skrevet

Takk for svar. Vanskelig å forstå når jeg ikke har det foran meg, men skjønner det sikkert når jeg har fått garnet og er i gang. Hvis ikke ropesjeg ut her inne:-)

Skrevet

Ja, roper jeg ut...skulle det stå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...