Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #1 Skrevet 25. september 2010 Barnet mitt på 15 mnd våkner så altfor, altfor tidlig om morgenen... Som regel mellom 4.30 og 5.30...5.30 er en god dag! Legger seg ca 19.00. Det må være et hemmelig, spesielt og genialt råd vi ikke har prøvd enda!?!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #3 Skrevet 25. september 2010 Syns ikke det er noe rart at barn våkner tidlig når de blir lagt tidlig. Legges 19 og våkner kl 5, det har da sovet i 10 timer. Mer er egentlig ikke å forvente. De sover gjerne i løpet av dagen også. Alle barn våkner tidlig(med noen unntak), kl 5 er etter hva jeg har forstått et magisk tidspunkt. Og mer eller mindre er igjennom en periode da barnet våkner på dette tidspunktet. Vi har aldri lagt gutten vårt så tidlig som kl 19, han legges mellom 19.30 og 20.30. Vi har såvisst vært der han har våknet kl 5 vi også, i mer eller mindre 1 år holdt han på(og da hadde han gjerne vært våken 2-4 ganger i løpet av natten). Men vi har ALDRI startet dagen kl 5. Har som oftest hatt han i sengen hos oss. Hatt en bok eller liten leke som han har lagt og styrt med, og innen 1 time er han gjerne sovnet igjen, og sovet et par timer til. Når han ble 18 mnd kom han visst over den vanen med å våkne kl 5, så nå sover han stort sett til 7.30. Samt sover hele natten uten oppvåkning. Er da i seng 19.30-20.00. Det skjer at han våkner tidligere nå også, en gang mellom 3 og 6 gjerne, men da tar vi han bare inn i sengen til oss, og han sovner igjen med det samme.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #4 Skrevet 25. september 2010 Mitt barn sovner ikke igjen, uansett hva vi gjør. Om han nå våkner 4 eller 5.. Lenge prøvde vi å drøye leggetiden så han ikke sovna før 2000-2030,men det var morgen ca kl 0500 allikevel. Vi har prøvd å vekke på dagen, så han ikke sover mer enn 1-2 timer, men resultatet på begge disse tingene er jo en trøttere, mer sutrete unge. Han sover nå som regel mellom 2 og3 timer på dagen. Klokka halv seks kan vi leve med, men når klokka er 04-0430 er det jo natta, sant..? HI
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #5 Skrevet 25. september 2010 sovne igjen ... vel her i huset ga jeg smokken ca 40 ganger i løpet av en time, og til slutt sovna han igjen da.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #6 Skrevet 25. september 2010 ... oh husk - det kan ta 2-3 uker før ny leggetid er tilvant
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #7 Skrevet 25. september 2010 Det er nok bare en fase dere må gjennom. Gutten vår våknet også veldig tidlig da han var rindt året, som regel mellom klokka 4 og 5. Er jo utrolig tidlig, spesielt dersom du er i jobb. Jeg tok faktisk et år ekstra permisjon fra studiet mitt pga dette, klarte ikke å møte opp på forelening klokka 8 når vi hadde vært våken klokka 4:/ Han sovnet heller ikke til igjen, prøvde med varm melk på flaske, da var det noen ganger han sovnet til igjen. I helgene byttet jeg og mannen, en av oss stod opp først for deretter å legge seg en stund igjen etter noen timer. Nå er han 3 år og sover fra 19- 19.30 til 7.30
tine0810 Skrevet 25. september 2010 #8 Skrevet 25. september 2010 Mitt beste råd: kom deg tidlig i seng selv...... jeg har også stått opp i 5 tiden i over 1 års tid...men begynnr å hjelpe på nå......når han nærmer seg 2 år....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå