Gå til innhold

Ang etterbetaling fra NAV og sosialpenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får etterbetalt fra nav nå, siden jeg søkte på en stønad i januar, fikk avslag, jeg klagde og fikk medhold i klagen. Så nå får jeg jo etterbetalt en god sum.

MEN, vi har fått hjelp til husleie, strøm og livsopphold i saksbehandlingstiden.. Blir dette trekt fra etterbetalingen? Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan kreve tilbakebetaling, men det er ikke alltid de gjør det.

Har vært i den situasjonen 2 ganger, og de har ikke krevd tilbake en krone.

Skal krysse fingrene for deg :)

Skrevet

Ja kanskje stygt å si, men vil ikke spørre de selv, så de ''blir oppmerksom på det'', for har levd ett år i helvete pga av nav, som jeg egentlig ikke hadde treng om ikke de hadde vært så vanskelige til og bynne med... Hadde ikke mindre rett til stønaden da jeg søkte i Januar, enn da jeg fikk den nå i september etter mnd med krangling...

Så defor jeg vil høre om erfaringer her!:)

Og tusen takk 01.20!<3 :)

HI

Skrevet

Om de ikke blir oppmerksom på det, kan det komme et krav i ettertid om tilbakebetaling av det beløpet du har fått i sosial stønad. Dette fordi det ikke er lov til å motta 2 stønader samtidig, når det kommer til sosial stønad. Så jeg ville ha spurt NAV hvordan det blir ang tilbakebetaling, så slipper du å få et krav senere å må tilbakebetale alt rett fra lomma.

Skrevet

Hm..er usikker på denne. Ingen som jobber i NAV her?

Skrevet

Unnskyld meg, men du skriver at Nav har laget et helvete for deg, tror du det er meningen at du skal bli premiert med mer penger? Vil du ha krav senere om og tilbakebetale en stor sum og slite med den i evigheter?

Det er bedre og ta kontakt og legge frem saken fremfor at de finner ut av det selv! Det hjelper i alle fall lite og tro at du har krav på noe mer fordi du er sinna på nav!

Skrevet

Vel jeg fikk etterbetalt ca 50 000 av nav, etter å ha fått sosialhjelp i 3 mnd. De trakk ikke noe av disse pengene.

Skal krysse fingrene for deg jeg også.

Det hjelper på økonomien og komme litt på pluss siden etter en lang og hard periode.

Skrevet

I utgangspunktet betaler de vel ikke ut før de har motregnet mot eventuelle sosialstønader.....

Dette gjøres nok automatisk.

Du vil få brev fra dem hvor det står om de trekker ifra det du har fått , før de utbetaler.

-Men du kan søke om at de ikke skal trekke deg det du har fått i sosial penger om det gjør deg feks mer selvhjulpen.

Hvis du kan dokumentere at du ligger på etterskudd på noe vis , er det større sjanse for at de ikke trekker noe.

Skrevet

Noen ganger trekker de besvist ikke ifra sosialpenger da de selv ser at klienten trenger pengene for og komme seg på beina etter en tøff periode.

Skrevet

Tusen takk for svar!:) Ser at det finns jo forståelsesfulle folk her inne, og en som aldri har hatt det tøft når det kommer til jobb, sykdom og ja: nav-HELVETTE....

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...