Gå til innhold

Om å gå/reise seg tidlig? INTRS sp.mål!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som er 8mnd som reiser seg og prøver og gå, men sviger søsteren min mener at jeg ikke må la han gjøre det, at jeg må nekte han å reise seg/gå, for om han faller og slår hodet kan det være farlig siden hodet ikke er ferig utviklet eller noe.

Jeg har alltid hørt at barn ikke slår seg når de faller fra sin egen høyde (med mindre di faller PÅ noe), men vet jo ikke når de er så små..

Hva mener dere? Skal jeg ''forsinke utviklingen'' eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigerinnen din fjaser. Selvfølgelig lar du ham reise seg og gå om han klarer det.

Skrevet

hvordan skal du klare å stagge han? Ha han på fanget ditt heeele tida?

Mi jente reiste seg opp 7 mnd gammel og gikk da hun var 9,5 mnd gammel. Blir jo litt knall og fall, men har gått ganske greit. Nå er snuppa ett år og går som om hun aldri hadde gjort annet ;)

La han gå du! :)

Skrevet

Så han får ikke noe skade om han faller bakover med hodet i gulvet? Ble jo litt usikker her....

Skrevet

Han kan selvfølgelig slå seg. Det kan han gjøre om han venter med stabbinga til han har passert tre også.

Skrevet

OMG, hold han på fanget heller du! Sikkert best det!!

Skrevet

Hodet er ikke ferdig utviklet før vi er 25 år (i hvert fall ikke på innsiden). Personlig synes jeg det er litt i seneste laget å begynne med gåtreninga :P

(ja, svigerinna di er på bærtur)

Skrevet

Forumtroll du da 23.54!:P Vi har en datter fra før som reiste seg da hun var 8 mnd og gikk da hun var 10mnd, men blir jo betenkt når folk sier at de kan bli SKADET om de faller med ett ''uferdig hode''... JEG mener jo at jeg ikke kan nekte han, å at han må få gjøre det kroppen hans føler er rett....!

Skrevet

Svigerinnen din er helt på jordet!

Du skal aldri hindre ungen i sin naturlige utvikling! Galskap! Min mor mener det samme om sitt barnebarn...hun er redd han blir hjulbeint siden har begynte å reise seg opp da han var 7 måneder. Men greia er at når de gjør det SELV så er de sterke nok og det er rette tiden for dem, selv om andre unger ikke er klar for det ennå.

Ja, det blir en del knall og fall men det er en del av læringen også. Så må du jo passe på ekstra da - nå er de både høyt og lavt hele tiden!

Skrevet

La han nå få gjøre som han vil.

Våre reiste seg alle og gikk langs møbler mellom 6 og 7 mnd. Og alle 8 gikk skikkelig uten støtte før de var 10 mnd og to av dem før de var 9 mnd.

Barn som begynner å gå faller og slår seg i starten, men det å falle er jo også noe som må læres.

Skrevet

Ja han har jo falt med hodet i gulvet noen ganger, men det gjor forrige mann og, og da oppmuntret vi henne bare til og fortsette, og da hun var 17 mnd klatret hun ut av sprinkelsenga si (!!)å måtte ha ''storjente sengen'', så hun var rett og slett bare veldig tidlig ute...men klart man begynner og lure når folk sier de kan bli skada...man vil jo det beste for barna sine..:)

Tusen takk for svar folk!:D

Skrevet

Unger utvikler seg i sitt tempo, og når de er klar for det :) Det gjør din unge også ;) Det kan du si til din svigerinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...