Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Min svigerinne skal feire voksenbursdag og hun har invitert hele familien (egne søsken og foreldre, svigerforeldre og sin manns søsken med barn). jeg få ikke ta med meg stebarna mine. Er jeg rar som reagerer på dette? De andre tantebarna får komme.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #2 Skrevet 25. september 2010 Er hun din brors kone, som ikke har invitert dine stebarn, eller er hun din manns søster/svigerinne som ikke har invitert dine barn? Det spiller ikke så stor rolle, det er helt greit at hun kun har invitert tantebarn som har blodsbånd til familien. Særlig om festen er på en helg som ikke er samværshelg med den siden av slekta. Er nok litt det samme som med bryllup, det er ikke særlig kult med masse unger tilstede, og det er heller ikke så kult å gå opp i pris på lokale og mat, for å få plass til en haug med unger. Det er ikke praktisk, og bør respekteres.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #3 Skrevet 25. september 2010 Det synes jeg høres veldig merkelig ut! Hos oss har det vært en selvfølge at stebarna kommer på ting som skjer i min nærmeste familie - men de har sluppet å være med på treff med fjerne slektninger i min familie (hvis de ikke har lyst da).
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #4 Skrevet 25. september 2010 Tror ikke så veldig mange ville ha reagert på det. Dine unger er ikke engang hennes ordentelige nieser og nivøer, men de er da i slekt i mannen hennes. Synest det blir vel drøyt å forvente at også stebarna dine skal komme i hennes bursdag, det er litt vel langt ute.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #5 Skrevet 25. september 2010 Høres helt hårreisende ut synes jeg.....skulle ikke mine barn bli bedt i min manns families bursdager, skulle neimen ikke vi dratt heller!!!!! Eller omvendt. Min familie kunne funnet på det...å ikke be min manns barn. Nå er ikke det noe problen pga avstand og alder på barna, men jeg tok min mor så det sang en gang når hun gjorde stor forskjell på gaver til sine ekte barnebarn kontra min manns barn.... Det går ikke an
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #6 Skrevet 25. september 2010 Eh jo, DET går an, 00:14! Skulle nå bare mangle at ikke min mor kunne gi mer/større gaver til barnebarna sine enn til stebarna mine. De har jo sin egen bestemor som kan gi dem store gaver, mine barn har bare henne. Er det rettferdig at stebarna skal få dobbelt så mye, da?
najs Skrevet 9. november 2010 #8 Skrevet 9. november 2010 Alle barn skal vel selvølgelig bli med. Ellers ville ikke noen av oss dratt. Man gjør ikke synlig forskjell på barn. I vår familie får alle barn likt antall gaver i samme prisklasse, men svigermor sparer penger til de biolgiske barnebarnen og ikke til bonusbarnebarnen. Det synes jeg er helt i orden.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #9 Skrevet 9. november 2010 Ett sted må man jo sette grensa, når man skal invitere familie. Skal man inkludere grandtanter og onkler, ekser av svigers, barn av ekser av svigers, halvsøsken av disse barna, tremenninger, firemenninger etc. Høres sikkert dumt ut det jeg skriver over her, men poenget er at det ikke er noen absolutt og allmen regelm om hvem man bør invitere. Man må selv få bestemme hvem man vil invitere, og hvor mange man klarer å ha på besøk, og det er opptil deg om du vil ta det personlig at stebarna ikke ble invitert her.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #10 Skrevet 9. november 2010 Synest ikke du kan reagere på det. Det kan tyde på at du ikke har et så veldig greit forhold med svgerinna di, og at du leiter etter feil i hennes valg og oppførsel. Har jeg rett?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #11 Skrevet 19. januar 2011 Litt forskjellige svar her. Jeg hadde nok ikke reist i familiefesteligheter uten at dem i mitt hus var bedt. Det er prinsippet her som teller. Er enkelte barn i den generasjonen bedt så skal alle være bedt. Ekskludering vil jeg ikke ha noe av. Så enkelt er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå