Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Skal gå ifra mannen sin(stefar til sambo) hun skal beholde huset og hun har spurt oss(les:Sambo) om vi vil flytte inn med henne, samt broren til sambo,at han også flytter inn der. så da blir vi 4 voksne og 1 barn som skal bo der. Det er et stort hus med mye plass. alle vil få eget soverom. pluss det vil være 2 stue. daglig stue og kjellerstue. Men jeg er litt usikker på dette, om vi eller vertfall jeg vil trivs. det er ikke noe galt i svigermor, hun er en flott og koselig person. Men privatlivet vil det blir mindre av, eneste gangene vi kan rømme vekk er på kvelden når vi kan sette oss enten i kjellerstua eller være på vårt rom. Vi leier leilighet nå og om vi flyter der blir vi kun og betale 4000 kr. nå betaler vi 8500 pluss strøm,blir jo og dekka litt strøm hos mora hans også. Hva ville der gjort? har dere gjerne mer synspunkter både positivt og negativt?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 Mora er hjemme hele tiden hun også jobber kun to dager i uken ca 2 timer. jeg går jo på skole, men broren til sambo går hjemme pga sykdom de ikke finner ut av og sambo skal omskoleres pga arbeidsulykke. så jeg får heldgivis tid for meg selv når jeg er på skolen.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 Jeg ville ikke flyttet hjem til hverken egne eller samboers foreldre om ikke min egen økonomi hadde gått såpass på ræva at jeg måtte. Det kan sikkert være hyggelig, men sannsynligvis blir hjemmesituasjonen slitsom for deg og saboern (og broren) Jeg synes hun burde finne en mer fornuftig måte å klare seg på uten å måtte snu livene til sine voksne barn på hodet...
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Flytter dere hjem til svigermor, så får dere kanskje spart opp litt penger. Og kanskje etterhvert få mulighet til å kjøpe noe sammen )
Gjest ->>- Skrevet 24. september 2010 #6 Skrevet 24. september 2010 Jeg ville aldri, aldri, aldri vurdert det. Og jeg liker svigerfamilien min, altså. Men altså, ha noen andre enn kjernefamilien i fanget døgnet rundt for å spare 4000 i måneden? Da skulle jeg vært jævlig blakk i utgangspunktet.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #7 Skrevet 24. september 2010 Hi her. Vi sliter ikke økonomisk og er redd for at med sambos hobby blir det bare mer pengeforbruk om vi har mindre utgifter. vertfall nå som han går hjemme og kjeder seg. Vi bodde 3 mnd hjemme hos mine foreldre før vi endelig fikk leilighet. og både hans mor og mine foreldre maser litt om rydding,økonomi ja osv. de mener det ikke stygt. og jeg hater mas og hater at folk skal bry seg om meg og mitt. Hun vil jo se nesten alt vi gjør og ikke gjør om vi flytter der. Men har tenkt på om vi kansje kan gi det en sjangse og se hvordan det blir. men at sambo og moren hans må være klar over at det kan være jeg eller både han og jeg ikke trives. Men om vi skal bo der skal jeg vertfall satse på og fått spart en godel penger. så får vi vertfall noe godt ut av det... men må nok sitte litt i tenkeboksen før jeg bestemmer meg helt.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #8 Skrevet 24. september 2010 Jeg ville forsøkt. Siden dere bare skal leie av henne er det ikke så vanskelig å flytte igjen hvis ting skjærer seg. Det kan være mange fordeler som: Lettere å få pass til barna Barna har lekekamerater hjemme Dere kan hjelpe hverandre med leksehjelp til barna ol Ulempene kan jo være der i fleng hvis dere ikke klarer å gi hverandre rom nok, men det er jo verdt et forsøk spør du meg
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #9 Skrevet 24. september 2010 "Man skal bo så langt unna sin svigermor at hun skal måtte ta på seg kåpen for å komme på besøk." Da jeg var ca 20 bodde jeg og sambo i leiligheten som tilhørte huset til foreldrene hans. Hun var så grei til å begynne med, men så begynte innblandinga sakte men sikkert. Så av egen erfaring, ville jeg ikke anbefalt dette. Privatliv kan dere bare glemme, for huset er jo hennes. Hva hvis du vil ha dine venninner på besøk, din familie på overnatting? Skal dere flytte dit, så må dere iallefall ha en økonomisk agenda, og en plan på hvordan dere kan legge opp mere penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå