Gå til innhold

Se her.. Veldig bra tiltak! :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja DET var det vi mangla - et skikkelig fjernt feelgoodprosjekt så vi ellers kan konsentrere oss om å ikke bry oss.

Skrevet

Jeg synes det er helt forferdelig hvordan delfiner, og også hval blir brutalt slaktet i Japan og andre steder. Jeg har grått mange tårer over videoer der dette har blitt filmet, og skrevet under på utallige opprop. Jeg skulle gjerne også gitt noen kroner hvis jeg trodde det ville hjelpe. Men her er det altså snakk om å forandre et livvsyn og væremåte til et helt folkeslag. Jeg tror ikke det er mulig desverre. Da ville det aldri blitt godtatt at Japanerene kunne gjemme seg bak "research", når de ikke har lov til å bedrive slakt for matens skyld. De er arrogante og onde, og bryr seg fint lite om at delfiner er smarte og menneskevennlige skapninger.

Og hva med den norske hval fangsten? Sku gitt dem ei kule midt i panna alle som godtar dette. Skammelig!

Skrevet

Du sier at man må forandre livsyn og væremåte på et helt folkeslag. Det du ikke vet er at de fleste innbyggerene i japan ikke vet om dette. Og de som vet om det, har demonstrasjoner osv... Det er bare å søke om det på nettet, så ser du... Selvfølgelig hjelper det å sette inn penger. Pengene går til de som jobber hardt for denne saken. Om alle hadde sagt at "det hjelper ikke uansett".. Så hadde aldri noe blitt gjort..:(

Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan innbyggerne i Japan ikke vet om at dette foregår i deres egen bakgård, når vi på andre siden av jorden er smertelig klar over det. Informasjonen ligger like tilgjengelig for dem som for oss.

Men det er greit, skal heller lese over hvordan de har tenkt å bruke disse kronene, og vurdere å donere et beløp.

Skrevet

Jeg kjenner innsamleren. Hun er en dyreakrivist uten like. Jobber i dyrebeskyttelsen osv. Radikalt glad i dyr er hun iallefall:)

Hun skal prøve å samle inn penger å donere videre til den linken hun har nederst. Hun lager en såkalt "kronerulling" for at det skal bli enklere for folk å sette inn. Men hun oppfordrer også til å sette inn penger til donasjons siden selv, på linken nederst. Kjempebra sak syns jeg. Hun jobber med mye veldedighet.

Skrevet

Så deilig det må være å vite at japanere er arrogante og onde, enkle fiendebilder er lettest å forholde seg til. Er du tilsvarende endimensjonalt engasjert i noe som faktisk betyr noe også? Eller er det bare søte Flipper som gjør det for deg?

Skrevet

Jeg er tilhenger av å starte med å forandre verden ved å se seg selv i speilet. Min hundrelapp doneres til innkjøp av kjøtt fra dyr som har hatt det bra og blitt slaktet på en ok måte (som jo koster mer).

Japanere synes jeg er flotte mennesker med en spennende kultur. Jeg er sikker på at de selv er best skikket til å finne ut av sine etiske problemstillinger.

Skrevet

Jeg synes generelt hele menneskerasen er ond, og uverdig den plass og status vi har idag, hvis det hjelper? Tror verden hadde vært et mye bedre sted uten oss.

Enn du da? Bryr du deg om noe annet enn å kverulere her inne?

Skrevet

Stikk av sug lut. Du er bare ekkel... Det er INGENTING galt ved å prøve å hjelpe.. Du burde prøve det en gang.

Skrevet

sug lut aksepterer kun arroganse og nedlatenhet hvis det går utover FrP'ere. Sosialistene her inne er tilhenger av det fjerde rike, der den ariske rase er byttet ut med kvasiradikale sosialister.

Skrevet

Kan vi ikke bare hjelpe å spre ordet videre å kanskje donere en 50lapp alle sammen her da? Hjelper jo på det..:) Hva om alle hadde donert en tier fks..... Hadde jo blitt masse penger etterhvert det!:)

Skrevet

Hvis du virkelig kjenner hun som har startet innsamlingen kan du tipse henne om at hun vil framstå som langt mer seriøs og ikke så fanatisk hvis hun:

- Skriver hvordan hun tror hun kan hjelpe "delfinenes sak"

- Hun bør være saklig i sin argumentasjon for at delfinene slaktes på en inhuman måte

- Og jeg tror hun bør spare omverdenen for sånt sprøyt som at delfiner ikke kan skade mennesker ...

Sånn som siden ser ut nå ville jeg ikke følt meg trygg på at jeg ikke støtter "terrorister" som har tenkt å tøffe rundt og skape kvalm (og gjøre lite nytte).

Skrevet

Det er jo akkurat derfor hun har linket til en donasjons side lengre nede for at folk som deg kan sette inn der heller.. Og om du virkelig tror at delfinene slaktes på en human måte, bør du virkelig gå inn i deg selv.. evt. søke litt om det på nettet. Lykke til!

Skrevet

Altså. Herregud da folkens... Det er snakk om en 50lapp! Evt. mindre om dere heller føler for det... Hadde skjønt det om det var flere hundre kroner det var snakk om..

Jeg setter inn en hundrings ihåp om at det hjelper!! Stå på!!!!!!!!

Skrevet

Kakledama: Om du søker litt på nettet, så ser du fort at det ikke er noe humant over dette overhode!

http://www.youtube.com/watch?v=s0VC5SbO59g&feature=related

Unnskyld meg altså, men jeg må inrømme at jeg blir smålig irritert over utsagnet ditt. Om du ikke har intensjoner om å bidra, kan du dra en annen plass å engasjere deg heller.. Dette innlegget var ment som noe "positivt" i den forstand at folk skal kunne hjelpe... Skjønner ikke hvorfor man skal diskutere dette engang.. Enten donner en 20kr eller gå videre!

Skrevet

Du må regne med diskusjoner når du kommer inn på et diskusjonsforum. Du ber om penger eller at vi skal be andre om penger. Da må du tåle at vi som er her inne stiller spørsmål.

Sidene hun lenker til forteller ikke hvordan donasjoner hjelper delfinene. Du kan ikke regne med at alle vet hva Ric O'Barry driver med eller at alle skal gidde å søke på nettet for å finne pålitelig informasjon. Når jeg så søker og finner fram til http://www.savejapandolphins.org/ står det heller ikke noe særlig om hva denne mannen gjør annet enn at han brenner for saken.

Jeg synes det er fint å engasjere seg. Men det er en hard kamp om kronene der ute. Hvorfor skal jeg gi 20 kroner til denne saken i stedet for leger uten grenser, for eksempel?

Skrevet

Du kan gi 20kr til begge sakene.... Jeg orker iallefall ikke å stille spørsmål ved alt å ingenting.. Jeg er veldig glad i alleslags dyr. Og jeg vil gjøre alt JEG kan for å hjelpe. Pengene går nok mest sansynlig til å dekke div. demonstrasjoner, skape filmen "the cove" som er en dokumentar om akkurat det som skjer i Taiji, produsere t-sjorter som gis ut til folk som donnerer, drivstoff til å komme seg hit å dit, film utstyr..+ diverse... jeg orker bare ikke å kverulere når det kommer til så lite penger som det er snakk om. Så smålig er jeg ikke..

De var nettopp på "the oprah show" så jeg håper mange flere får øynene opp for dette nå..

Så om ikke alle skal "gidde" å søke opp, så får det være dems problem. jeg syns det er FLOTT at denne damen engasjerer seg å prøver å få folk til å hjelpe.. Om noen velger å ikke tro henne, mene at hun ikke er seriøs nok, skriver bra nok, evt. heller vi donere til leger uten grenser, så gjør det da..

Leger uten grenser trenger nok 20kr de også.

Jeg syns hun skrev helt greit. Hun skrev at det var mye info å finne på nettet, og at om man heller vil undersøke selv å sette inn på den gjeldene siden så oppfordret hun til det også..

Skrevet

Jeg er enig med deg 02:02. Jeg støtter saken!

Skrevet

Sur lut er imot å støtte kamp mot defintortur. Det er visst ingen vits i det, da det eksisterer annen ondskap på kloden.

HI må føle seg bra teit som engasjerer seg i denne latterlige saken. Hun burde gjøre som sur lut og bruke tiden sin på å virke smart overfor stakkarer som føler.

Skrevet

Langt i fra. Det er ikke strengt nødvendig å være frp'er - vanlig dumhet holder lenge, men de to går forbløffende ofte hånd i hånd. Delfinreddere og treehuggers er imidlertid sjeldnere på høyresida, de er bare uopplyste A4-naivister.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...