Gå til innhold

Har en liten diskusjon med sambo.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i 5 måned.Bor i stockholm,og her i sverige må man nesten gifte seg før barnet kommer.Slik at far får noen rettigheter.Hadde planlagt å gifte oss i august neste år.Men nå må vi også gifte oss i oktober borgelig.Vi har bestemt at vi tar det kirkelige og festen neste år i august også.Bare for å ha et "ordentlig" bryllup,med familie og venner.

Vår problem stilling er at hva sier vi,at vi er gift nå i oktober eller at vi gifter oss i august neste år.Jeg vil bare si at vi er gift nå pga babyen og at vi tar det offisielle neste år.Men min mann vil at vi venter med å fortelle noen at vi er gifte til bryllupet neste år. Han mener det er viktisgt. Han er også litt gammeldags,mens jeg kunne ha dratt til en øde øy,Bare jeg blir gift med han. Det er det viktigste.

Er det noen som kan komme med noen ideer eller noe som kan hjelpe oss.Vil bare høre hva dere syns om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan bare gifte seg en gang - enten borgerlig eller kirkelig. Man kan ikke gifte seg to ganger. Men du kan gifte deg borgerlig, og så ta bryllupsfesten senere. Men bryllupsdatoen er jo fra vielsen - for dere nå i oktober. Hvorfor ikke ha en liten fest med venner og familie i oktober?

Ser at dere vi gjøre en "amerikansk vri" på det, men i Norge er ikke dette lov. Mulig det er annerledes i Sverige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...