Gå til innhold

Noen her som skal ha keisersnitt?


enits40

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hadd det og anbefaler det så absolutt ikke til noen:/ Ettervirkningene er mye værre enn etter en fødsel. Du må ha hjelp til masse da du ikke skal løfte noe tyngre enn babyen de første 6 ukene. Sinnsykt vondt er det å og mye er vanskelig da du ikke har muskler igjen i magen da de skjærer de av. Måtte vekke samboeren hver gang jeg skulle amme på natta for jeg kom meg ikke opp av senga + at sjansen for KISS er my større da babyen blir tatt ut etter nakken og nakken til et spebarn er ikke laget for det.

Som om ikke det er nok er faren for infeksjon og komplikasjoner hos både mor og barn stor. Nå var jeg heldig og var i god form, men jeg vet av de som har gått igjennom det samme og måtte ta ekstra operasjoner mm pga infeksjon.

Det er over 2.5 år siden og jeg er fortsatt ømm og har ikke følelse rundt såret.

Det ble hasteks så det var ikke planlagt.

 

Nei, vanlig fødsel neste gang takk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok (haste)keisersnitt for 10 år siden, frøkna lå i seteleie og det ble oppdaget veeeeldig sent.

Ingen komplikasjoner, men trengte hjelp til det meste de neste ukene siden man tross alt blir stående med avskårne magemuskler- det er mange lag som må syes sammen før man kan lukkes.

trengte smertestillende noen dager etter snittet, og man får blodfortynnende injeksjoner hver dag. Viktig å komme seg opp på beina og bevege seg selv om det var ille å rette seg godt opp i ryggen. Og doturer var et smertehelv*** - men det går over! :)

Eneste jeg syns var ille med opplevelsen var at det kom så totalt uventet på meg at det skulle skje.

Denne gangen velger jeg å håpe at jeg er forberedt på det aller meste, like greit liksom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ha keisersnitt for 3 gang i november. jeg har ikke hatt noen problemer tidligere,vært oppe å gått samme dag. jeg har holdt meg aktiv når jeg kom hjem fra sykehuset. mye tur og hvilte når jeg trengte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke slik at du skal anbefale keisesnitt til noen så lenge det ikke er en grunn til det. Nå er det som regel en god grunn til at keisersnitt blir gjennomført her i landet. Det er helt klart fordeler og ulemper med både vaginal fødsel og keisersnitt. Det endte med keisersnitt hos meg da det viste seg at bekkenet mitt var for smalt til å føde. Det ble en gedigen nedtur fordi jeg hadde sett så frem til fødselen, hadde jobbet i 2 1/2 døgn og hadde endelig oppnådd full åpning da dem finnner ut at barnet aldri vil komme seg igjennom der. Jeg opplevde at såret revnet, hadde mye smerter i tiden etterpå og trengte hjelp til det meste. Dem kutter ikke av magemusklene dine men de drar dem ut til siden.. Det blir veldig ømt etterpå såklart. For de menneskene som må ha keisersnitt så er det som regel slik at de bakdelene det fører med seg kun er barnematen i forhold til hva som ville kommet dersom det ble vaginal fødsel.

 

Jeg skal ha planlagt keisersnitt neste gang og tror at så lenge det er planlagt og man er godt forberedt så blir det en helt annen opplevelse.

Barna må ut og den tryggeste måten å gjøre det på er individuell:) Det er mange nok som sliter med STORE senskader av en vaginal fødsel også så det blir feil å holde på med skremselspropaganda den ene eller andre veien. Å føde er risikosport, UANSETT! Lykke til alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :-) Jeg skal til samtale om keisersnitt denne uka, men vet ikke hva det blir til. Selv har jeg jo bare erfaring med" vaginale fødsler, og de har dessverre vært veldig traumatiske både under og etter. Jeg blir rørt når jeg leser alle de positive fødselsopplevelsene inne på 3. trimester, men selv har jeg aldri opplevd noen fødsel sånn.

 

Vi får se hva det blir til.. Jeg regner egentlig med at fagpersonene vil komme med en klar tilråding, og er innstilt på å lytte til det de sier. Håper i alle fall at jeg kan få noe positivt ut av samtalen, enten den ender sånn eller slik!

 

Takk igjen dere som har svart! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg skal ha planlagt keisersnitt av medisinske grunner. Er førstegangs, så vet ikke hva jeg går til uansett! Så spennende å høre andres erfaringer, på godt og vondt... Mest spent på hvordan formen blir etterpå, hører jo litt av hvert...

Vet du hva det blir til nå, enits40?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vet fortsatt ikke. Det viste seg at det var blitt noe kluss så jeg fikk ikke fikk noen fødselssamtale likevel, men har godt håp om å få det til i løpet av de nærmeste to ukene.

 

Denne gangen ønsker jeg meg faktisk planlagt keisersnitt, men tviler på at jeg får det innvilget. Jeg har hatt to virkelig vonde fødsler tidligere, men forsøker samtidig å forberede meg på at sykehuset har restriktiv linje og at jeg ikke har tunge nok medisinske grunner til å få det innvilget...

 

Masse lykke til med ditt ks! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...