Gå til innhold

Hvor mange par med sko har du i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dvs. om høsten og vinteren?

I fjor holdt det med gore-tex støvletter, men da hadde vi jo faktisk ikke slaps.

Jeg snakket nettopp med en som jobber i barnehage og meldingen var klar. Vi må kjøpe cherrox, for å ha et alternativ til gore-tex på bløte dager.

Jeg liker ikke cherrox og storebroren nektet etterhvert å bruke de. Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kjøpt et par Reima GoreTex og et par DockBoots. Hvilket som kommer til å stå i barnehagen og hvilken som blir brukt til og fra hver dag vet jeg ikke enda.

4-åringen skryter iallfall av DockBootsene kjøpt på Obs til 199,- når det kommer til komforten iallfall.

Skrevet

Vi ble fortalt at når man bruker mange 100 kr på goretex sko er det for at de skal kunne brukes heletiden.Man trenger ikke Cherox mente de. Selv har jeg et barn som elsker å gå i Cherox selv med gode goretex. Barnehagen mente at i vinter så var de cherox ene for kalde,men barnet var aldri kald på bena og ville ikke gå i annet.

Skrevet

E annn ting er at vi har familie hvor gradestokken kan krype mot 30 blå på vinteren og der brukte barnet kun Doc boots hele vinteren.(der samme barnet brukte bare Hestra votter og var aldri våt/kaldt og er i utebarnehage hvor de er ute uansett hvor kaldt det er)

Skrevet

Joda er forsåvidt enig. Men ting kan skje, buksebenet kan gli opp, snø kommer oppi skoene, og da beskytter ikke GoreTexen.

Jeg har en aktiv gutt og vet dette skjer innimellom.

Skrevet

i kjøper viking thermo cherrox, de er myke og lette i forhold til andre cherrox :)

Skrevet

Vi har viking gore-tex vintersko og viking thermo cherrox. Bruker nesten ikke cherroxene, men ungene liker dem godt og de er greie på de aller våteste dagene (og hvis de har klart å få snø/vann oppi skoene av en eller annen grunn). Disse to parene brukes hjemme og i barnehagen.

Skrevet

De doc bootsene vi fikk annbefalt er veldig høye i skaftet,men vi har ikke disse selv. Vet de heter Bogs og kan kjøpes på nettet. Grei gripekant oppe.

Skrevet

Ifjor vinter: viking gore-tex og kavat vinterstøvler. Hater cherrox, men han hadde et par som ekstrastøvler om det skulle være noe. gikk også til innkjøp av nesna lobber på nyåret.

Skrevet

dock boots :)

Skrevet

Er det ikke litt tidlig å kjøpe vintersko nå?

Jeg bare lurer, er det bare ett Cherrox merke? Vi prøvde nemlig de på XXL og han får de jo ikke på seg en gang. Helt utrolig trange.

Skrevet

Uansett hva - 2 par er alltid greit, for det går jo an å bli våt!

Og det går faktisk an å bli klam også - selv i gore-tex. Det klarer både datteren min og jeg ihvertfall!

Vi har dockboots og gore-tex. Begge deler kommer til å følge barnet frem og tilbake mellom barnehage og hjem. (vi er ute også når vi er hjemme)

Skrevet

Gore-tex og cherrox. Så kan barnehagen selv vurdere hva de vil ha på den dagen.

Skrevet

Jeg prøver noe nytt i år. Støvler som tåler minus 30 grader.

Heter Bogs og fås kjøpt på www.stovelbutikken.no

Skrevet

oi...Sherrox, ja....jeg har bare fundert på vintersko.....men må vel ha Sherrox i tillegg!? Hvor kjøper man det hen da? Er det merker som er bedre enn andre her også? (mye man ikke vet når man kun har 1 lite barn altså....:-))

Jeg har bestemt meg for SuperFit vintersko. Foreløpig har vi 1 par joggesko og 1 par gummistøvler i barnehagen.....og jeg tenkte vente litt med både kjøpe og bruke vintersko... Joggeskoene til pjokken fra Timerland er vanntette og ganske varme, så de duger enda:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...