Gå til innhold

noen som har erfaring med hemofer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så slapp og sliten for tiden og jeg stresser for å få gjort det jeg må.. leste et sted at hemofer kan være jerntilskudd som kan hjelpe.

har noen erfaringer med dette produktet?

hvordan virker det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aller først, du kan ikke bare ta jerntilskudd fordi du er sliten. Først må du gå til legen og ta blodprøver, og få sjekket at du virkelig har lite jern.

Når/hvis du har gjort det, er antageligvis Aminojern et greit tilskudd, som jeg tror er 25 mg. Trenger du en skikkelig heftig dose er Duroferon ålreit, men jeg vet det har kommet noe nytt som ikke er så strengt mot magen som Duroferon. Så, ring legen :)

Skrevet

Enig med hun over her. Er ikke bare å begynne med jern visst du er sliten og slapp.

Dra til legen for å få tatt de blodprøvene som trengs, å så vet sikkert legen hva du evt trenger av jerntilskudd.

Jeg fikk niferex etter fødselen, de funket veldig godt :)

Skrevet

Niferex var det jeg tenkte på :)

Skrevet

Jeg fikk hemofer etter fødselen pga den ikke er så hard mot magen. Fungerer fint her:)

Skrevet

Først sjekker du om du har jernmangel. Har du det, er Niferex (evt Duroferon) mye bedre alternativer enn Hemofer. Sistnevnte er mer et vedlikeholdsmedikament for et i utgangspunktet ok jernnivå med tendens til å synke, mens Niferex vil øke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...