Gå til innhold

Ulltøy til babyen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig nødvendig å kjøpe alle ullbody'ene og alt det andre i ull da? Det er jo så forferdelig dyrt... Vi kommer til å få masse hjemmestrikkede sett, hele dresser, luer, votter, sokker m.m. er ikke det like bra? Både mor og svigermor samt meg selv strikker en hel masse....

Dessuten får vi voksipose til å ha i vogna ,og også en lammeskinnspose. Kommer ungen til å fryse da? (blir født i februar) Det er min første, så jeg har ikke peiling... Kommer nok til å kjøpe litt i ull, men ser på diverse tråder rundt omkring at det er mange som kjøper masse ulltøy...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nytter ikke med masse lag ull utenpå om ungen er våt og klam inni bommull innerst...

Ull trenger ikke være dyrt, styr unna de aller dyreste (Nøstebarn etc) og kjøp på H&M, Cubus, Coop (Janus, billigst her, fås på mange andre plasser også) og diverse salg rundtomkring.

Vil anbefale Janus,da det er det jeg har best erfaring med.

Skrevet

Du kjøper ikke mer enn du trenger. Men anbefaler en myk ullbody til å innerst mot huden, og en ullpysjamas bor barna mine i om vinteren.

Hjemmestrikket er jo kjempebra!

Skrevet

Med min første baby hadde jeg ikke ull direkte på kroppen om vinteren. Han hadde ull utenpå annet tøy og lå i pose i vognen. Jeg sjekket gjevnlig om han var kald eller varm eller klam.

Nå som han går i barnehagen liker jeg å ha ull innerst fordi jeg naturligvis ikke får sjekket han så godt lenger.

Skrevet

Bruker stort sett bare ullbodyer og ullstrømpebukser hele vinterhalvåret.......

Heldig du er som får masse hjemmestrikket! Det er koselig og fint! (og da sparer du jo en del penger der;-))

Skrevet

Mine unger bor i ull fra miden/slutten av oktober og frem til april. Spesiellt da de var små brukte jeg masse ull. Har babyen på seg en ullbody og ullstrømpis så trenger den ikke stort mere når h*n ligger oppi voksiposen;)

Nå når han går i barnehagen så har han alltid ullbody og strømebukse og så tynne eller tjukke ulldresser alt etter hvor kald de er. Og ulla den har jeg kjøpt på div salg;)

Skrevet

Ull er en bra ting, men ikke noe man absolutt MÅ ha. Mine tre barn har aldri brukt ull innerst. De bruker bomullstrøyer og strømpiser, og hjemmestrikket ull utenpå. De har aldri vært kalde, og svært lite syke. Alle har gått fulltid i bhg.

Skrevet

Hei. Min første ble født i februar, og han "bodde" i ullbody samt ullstrømpebukse til det ble vår. Var aldri kald eller for varm. Min mor har også strikket boder/bukser/jakker i ull, men dette er da "lag-2"-klær, det blir for tykt å ha på inne (med unntak av bukse) men perfekt som utenpå det innerste laget når babyen skal ut.

"Janus" er supert, god kvalitet som nesten tåler å bli vasket på 60 grader (oppdaget av min fetter ved en tabbe...). "Joha" er også bra, men litt små i størrelsene. "Tom og Trine" sine bodyer synes jeg er ekstremt stram i halslinningen, selv med knepping. "Nøstebarn" er bra men forholdsvis dyrt og må vaskes med stor forsiktighet i maskin (helst kald ullvask, men skal vel egentlig håndvaskes). Men, av de ullpysjene knerten har hatt, er den i ullfrotte fra Nøstebarn langt over de andre. Han sparker innimellom av seg dyna eller en fot/hånd stikker ut, han er likevel aldri kald, noe han fort blir i bomullspysj eller de noe tynnere ullpysjene som fra f.eks Joha. Skal investere i flere pysjer fra Nøstebarn, de er virkelig verdt pengene.

Skrevet

Ull varmer ikke mer enn bomull, MEN ull varmer når det er fuktig det gjør ikke bomull.

Så det spiller ingen rolle om du kler på i alle kunstens regler med hjemmestrikket ull utenpå bomull. Hvis babyen da blir klam vil han fryse lett, med ull unngår du dette. Ull varmer selv når det er vått.

Skrevet

Anno 2120:

Ull varmer bedre enn bomull.Ull puster ,det gjør ikke bomull på samme måte...derfor blir barn mer svette i bomull enn i ull.

Sønnen min har det iallefall desidert best med ull..han blir kjempevarm og klam av bomull,særlig om vinteren,varmer absolutt bedre og barnet blir mye roligere av ulle enn av bomull.

Trådstarter:

Du er heldig som får så masse strikkatøy,det gjør vi også....og vi brukte omtrent ikke annet på vår lille når han ble født og var så liten.

Hadde bestandig en behagelig god og varm gutt som vi sjelden måtte sjekke temperaturen på .... faktisk.

Skrevet

15.11 her igjen:

Dessuten er jeg enig med flere her...Joha og Janus er supert med bra kvalitet osv....har også klart å vaske ting ved feiltakelse på andre program og det har gått fint.

Men det finnes sikkert mange andre fine ullprodukter også

Skrevet

Neste baby her i huset kommer ikke til å få bomull overhodet. Da kjøper jeg heller noen få gode ull eller ull/silkeplagg. Regulerer temperaturen så mye bedre enn bomull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...