Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Det fikk jeg høre i dag, og ble ganske så fornærmet. Det ble sagt av en kompis av "daten" min, med henvisning til a det kom fra ham. "Daten" altså. Jeg heter da Grete, og ble skikkelig fornærmet, var det i mange timer. "Daten" min forklarte at det var et vanlig uttykk der han er fra, og etter mange timer googlet jeg uttrykket, og fant ut at han snakket sant, haha:p For et belastet navn jeg har!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 Nei, ikke hørt det, men her hvor jeg bor (i Sandnes/Stavanger området) sier vi. "som kug i Kari" Betyr "som hånd i hanske". "Som pikk i Grete" er vel det samme, tenker jeg? Grete er forøvrig et veldig fint navn. Vêr fornøyd med det du
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 Ehh...noen skriveleifer, ser jeg. Skriver med mobil, ser du. Men du skjønner nok?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Uttrykket er nevnt en god del ganger på krangle
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #5 Skrevet 24. september 2010 Tror ikke jeg hadde giddet å være fornærmet i timesvis for noe som helt tydelig er ment som et morsomt uttrykk.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #6 Skrevet 24. september 2010 Har hørt det mange ganger ja. Merkelig uttrykk egentlig.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #7 Skrevet 24. september 2010 Har ikke hørt det uttrykket før, men jeg har hørt uttrykket - som Hans i Grethe-. Men det går ut på det samme
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #8 Skrevet 24. september 2010 aldri hørt. men med "hans i grete" som en avart av "hånd i hanske" gav det muligens mening.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #9 Skrevet 24. september 2010 Har også bare hørt -som Hans i Grete-.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå