Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Jeg har ikke for vane å veie meg, og så lenge klærne passer tenker jeg ikke så mye over det. For snart 2 mndr siden sluttet jeg å røyke, og har også gått i lette stretch klær. Skulle finne frem høstkåpen min her om dagen, da været begynner å bli surt, og jeg fikk den ikke på meg, gikk såvidt over skuldrene. Prøvde mer klær, og finner ut til min forskrekkelse at jeg på rimelig kort tid har vokst ut av dem. Ikke synes jeg at jeg spiser så veldig mye mer etter jeg stumpet røyken, men tydligvis så gjør jeg det. Jeg har skutt opp med hele 10 kilo, og det ikke på fullt 2 mndr engang. Må også nevnes at jeg allerede hadde noen kilo for mye fra før, men plagdes ikke nevneverdig av det. Nå er saken derimot en helt annen. Jeg er prøver, og det er ene og alene grunnen til at røyken ble stumpet. Nå vil jeg jo ikke annet enn å begynner igjen, men vil samtidig ikke, over dårlig samvittighet om jeg blir gravid. Er jo også klar over at overvekt ikke er gunstig for å bli gravid, eller for et foster. Ønsker å starte en sjokk diett for å bli kvitt noen kilo fort, og etter det prøve å kutte poteter, pasta og ris. Dette er planen så snart jeg er kommet forbi IKM og om det viser seg at jeg ikke er gravid. Tør ikke nå, itilfelle det er skadelig for en evt. graviditet. Er jeg gravid tar jeg ikke i røyken, og ei heller noen diett. Da får det heller bli mer bevegelse, og tas tak i etter fødsel i tilfelle. Men så tviler jeg på at jeg er blitt gravid også, så går bare å venter på å få det bekrefet av tanta. Jeg må ærlig innrømme at det hele føles lettere om jeg kan få hjelp av røyken til å holde meg ute av skapene. Men er det bedre å tillate meg røyken i forhold til prøverperioden min, enn min overvekt? Hva er mest skadelig/hemmende for å bli gravid? Røyk vil uansett stumpes igjen ved positiv test. Ble nok litt rotete det her, men håper det er forståelig alikevel. Hva mener dere damer? Seriøse svar ønskes. Dere sure bitre bimmere/dibbere kan holde dere unna.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 For å bli gravid er det mer hemmende med overvekt enn å røyke, men for fosteret er det jo mye verre at det røykes enn at mor er overvektig. Har selv sluttet, 4 år siden sist nå, og er smertelig klar over vektøkning som faktisk kan komme selv om man spiser helt som før. Når man i tillegg får økt appetitt som jeg gjorde er ikke resultatet pent. Hvis jeg kan få komme med et godt råd; velg heller en kjapp vektreduksjonsmåte enn å røyke igjen. Ved å fortsatt kutte ut røyken, og i tillegg bruke feks Nokashakes i kombinasjon med spirulinaalge (reduserer sulten og får fortgang på prossessene som år giftstoffer ut av kroppen)fram til du blir gravid og etter dette normal mat i kombinasjon med spirulinaalge så får du nok bukt med vektproblemet før du vet ordet av det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå