Krokodillesko Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Har bakt denne: http://www.freiahjemmekonditori.no/freiahjemmekonditori/page?siteid=freiahjemmekonditori-prd&locale=nono1&PagecRef=567 Den er blitt konkav som helvete. Hvordan kan jeg unngå dette? Vet selvsagt det essensielle, som ikke trampe foran oven og åpne døren før den er ferdig. Har du et bra tips til hvordan jeg får kaken jevn og fin?
Krokodillesko Skrevet 24. september 2010 Forfatter #2 Skrevet 24. september 2010 Ingen? Når man steker kake i springform, bør den stå på plate eller rist i ovnen?
Villa Perlesukker Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 Plate eller rist burde ikke utgjøre den store forskjellen. Jeg bruker å ha dette på rist. Kaker som gulrotkaker, sjokoladekaker, muffins er kaker jeg alltid steker nederst i ovnen. Det finnes et samlet navn på disse kakene men jeg husker det ikke i farten. Jeg bruker av erfaring også alltid å steke kaker på litt lavere temperatur og så litt lengre for å få et bedre resultat men det er fordi min ovn steker best slik. Så det er så utrolig vanskelig å gi råd til andre når man ikke vet hvilken ovn man har bakt i og hvor i ovnen og hvilken temp. Når det gjelder springformer så er min erfaring at kaken alltid blir best ( mest rett) når jeg også har bakepapir langs veggen på formen og ikke fett. Kaken vokser mye bedre og trekker midten bedre med oppover:) Vet ikke om du skjønte det siste men spør om det er uklart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå