Gå til innhold

Jeg trenger kakehjelp!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Når man steker kake i springform, bør den stå på plate eller rist i ovnen?

Skrevet

Plate eller rist burde ikke utgjøre den store forskjellen. Jeg bruker å ha dette på rist.

 

Kaker som gulrotkaker, sjokoladekaker, muffins er kaker jeg alltid steker nederst i ovnen. Det finnes et samlet navn på disse kakene men jeg husker det ikke i farten.

 

Jeg bruker av erfaring også alltid å steke kaker på litt lavere temperatur og så litt lengre for å få et bedre resultat men det er fordi min ovn steker best slik.

 

Så det er så utrolig vanskelig å gi råd til andre når man ikke vet hvilken ovn man har bakt i og hvor i ovnen og hvilken temp.

 

Når det gjelder springformer så er min erfaring at kaken alltid blir best ( mest rett) når jeg også har bakepapir langs veggen på formen og ikke fett. Kaken vokser mye bedre og trekker midten bedre med oppover:)

 

Vet ikke om du skjønte det siste men spør om det er uklart ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...