*Nøtta* Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Jeg har ikke vært plaget med kynnere under svangerskapet. Dvs,jeg har nok hatt de,for har merket at magen blir hardere til tider,men ikke merket de pga smerte e.l Jeg har nå begynt å tenke på om dette kan gjøre at jeg vil føde sent /over termin,om dere forstår.. Vet jo at ingen svangerskap er like og slikt,men dere som har født før,hvordan var deres svangerskap? Mye kynnere og fødte dere da før eller etter termindato? Mange rare tanker man skal undres over,gitt...
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 Tror ikke at kynnere har noenting å si for når man føder ift termindato... Men førstegangsfødende kan kjenne lite til kynnerne selv om dem er der. Og de skal ikke være smertefulle. (kan være ubehagelig) Jeg er annengangs og kjenner de ganske godt, og har kjent dem lenge. Men jeg kjente dem ganske mye i første svangerskap også, og jeg fødte et par dager etter termin. Men jeg tror altså at dette ikke har noe med hverandre å gjøre, for livmora trener seg opp selv om du ikke alltid kjenner det
tine0810 Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 Kjente ikke noe til kynnere sist (ikke mer enn deg....merket litt hardere mage bare) og fødte 3 uker før termin ca. Denne gang merker jeg heller ikke noe til kynnere.......og er foreløpig i uke 32 ca. Jeg har ikke tidligere hørt at det er noen sammenheng her, men jeg vet ikke!
pifi med tre nurk Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Jeg hørte det samme som deg da jeg var førstegangs... og jeg merket heller ikke noe særlig til kynnere under graviditeten. -Så jo av og til at magen var helt stram, men kjente det i grunnen ikke... jeg gikk ni dager over ul-termin, men om det har noen sammenhewng aner jeg ikke... Mange førstegangs går jo over termin, og det er nok ulike forklaringer til det.. Nå kjenner jeg kynnerene mye bedre og det skjer mye oftere enn forrige gang, er nå 9 dager unna termin... blir spennende å se hvor lenge jeg går denne gang... Husk at alt mellom 14 dager før og 14 etter termin er like normalt... det er bare 5 % som føder på selve termindatoen!
Sunshine med småtroll:) Skrevet 24. september 2010 #5 Skrevet 24. september 2010 tror nok ikke det har så mye å si.Jeg hadde ingen kynnere, utenom at magen ble hard i ny og ned og fødte 3 dager over termin (men fødte på min termin). Naboen sleit med masse kynnere fødte ikke før 7-8 dager over termin igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå