Gjest Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Hei, Jeg er gravid i uke 9 og er rimelig kvalm. Så lurer jeg på dette: Er det normalt at svigerforeldre ringer oss mellom 3-6 ganger pr dag, + sms 1-3 pr dag, og i tillegg mail både til meg og til mannen min (mail: 1-4 pr dag)? Vi skal nå få oss hustelefon/fasttelefon, og jeg er bekymra for at svigers vil ringe på den flere ganger hver dag. Hva tenker dere? I begynnelsen var dette koselig, men nå er det litt slitsomt..
mamman_til_Bastian+spire Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 Hva som er normalt for den ene trenger jo ikke nødvendigvis å være det for en annen. Jeg syntes dette virker ganske drøyt, og det syntes tydeligvis også du, så er det ett problem får du kanskje ta det opp med dem eller få mannen din til å gjøre det?
Gjest Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 ja snakket med han om det, vil bare høre andres erfaringer og hvor "normalt" det er å ha daglig kontakt med foreldre i en alder av tredve år.
Jenny_m Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 For mine svigerforledre blir dette nr 6 i barnebarnsrekken så ikke like mye mas der ifra men på min side er det første barnebarn, odebarn, tantebarn osv så en deeeel mas har det blitt.. Mamma kjøpte tom. seng til oss uten å spørre, jeg følte meg rett og slett overkjørt. Veldig koselig at de vil hjelpe og at de tenker på oss men blir slitsomt så det tok jeg opp med de og brukte "sinnastemmen" De tok hintet sånn halveis , fortsatt litt mas innimellom. Kanskje litt lettere å si i fra til sine egene enn til andres men hvis du får kjærsten din til å si ifra kanskje !? De takler det nok fint og bør skjønne at du er uvell og trenger hvile. forhåpentligvis dabber det litt av ettersom du kun er 9 uker.. de kan jo ikke holde på sånn i 7 mnd til. Skjønner jo godt at de gleder seg og bryr seg men det var i overkant mye syns jeg.. Mine forelde ble jo nesten beskjedene i forhold
Ziz Skrevet 24. september 2010 #5 Skrevet 24. september 2010 Jeg hadde ikke gitt de hustlfnr jeg. Hadde ikke informert om at det ble satt inn en gang. Hyggelig når folk er engasjerte, men jeg er nok enig med deg om at dette er litt voldsomt. Slutt og svare på mailen, og legg på mobilen inne imellom. Send da heller en sms med beskjeden om at du er for kvalm til å snakke. Dette er skånsomme måter å gjøre det på, men det beste er vel i grunn og si det rett ut, at dere er glad for all støtte og interesse, men at det kan bli litt mye.
Gjest Skrevet 24. september 2010 #6 Skrevet 24. september 2010 de kommer jo på besøk, så det blir vanskelig å "skjule" hustelefonen, men ja jeg har sagt til mannen min at jeg vil ikke ha denne hustelefonen dersom de skal drive å ringe på denne hvis vi da ikke besvarer mobil. Også tenker jeg slik: Hva hvis det er noe seriøst og alvorlig engang de ringer, og akkurat denne gangen så velger vi ikke å ta telefonen. Det er som at man roper ulv flere ganger, skjønner? eller?... ikke lett..
petrine71 Skrevet 24. september 2010 #7 Skrevet 24. september 2010 Jeg skjønner hva du mener. Har vært i lignende situasjon selv, noe som gjorde at jeg sluttet å ta telefonen etterhvert. Blitt allergisk liksom. Svigerfamilien min liker å snakke sammen mange ganger hver dag. Det gjør ikke jeg, hvis det ikke er viktig. Føler meg invadert.... Men man er jo bare forskjellig som familie. Det er mulig å ha hustelefon som viser hvem som ringer....... Da kan du jo velge selv om du vil ta den eller ikke. Men jeg tror jo at hvis du ikke svarer en del ganger, skjønner de hintet. Og mannen din må da kunne snakke med dem! Lykke til.
magica fra tryll Skrevet 25. september 2010 #8 Skrevet 25. september 2010 La være å ta telefonen. Er det noe viktig, legger de igjen melding. Det hadde jeg gjort ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå