Gå til innhold

Hemorider


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hjelp. 17 dager igjen til termindato men fødselen er i gang. Aller verst, tror jeg har fått hemorider. Det er pinlig og si.. Men er dette vanlig? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg tør ikke si noe til samboer da jeg er flau over det. Er det ikke typisk at det skal skje rett før fødselen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En hemoroide er en utvidet blodåre, nesten som en åreknute. De oppstår ofte hos gravide pga. hormonelle forandringer i kroppen som gjør at blodårene er slappere og utvider seg lettere enn ellers. Det er helt normalt og ikke noe å være flau over. Kjedelig at det kommer nå når du nesten er i mål.... Anbefaler å få det sjekket hos legen for behandling eller i tilfelle det er noe annet... Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hemorider er veeeeeldig vanlig at man får i graviditeten, samt rett etter fødsel.. du kan få kremer, stikkpiller og det kan lønne seg å drikke laktulose for å hjelpe magen til å bli mykere.. man kan og få skjært et snitt i de så de tømmes.. hør med legen din hva han/hun anbefaler deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det har jeg også fått og tror det er fordi jeg har vært så hard i magen. De er innvendig heldigvis og plager meg ikke annet enn at jeg blør når jeg er på do. Men bør jeg behandle de eller går de bort av seg selv etterhvert? Blei veldig usikker etter å ha lest innleggene her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...